Media & Advertising

Lowe PR s-a asociat cu americanii de la GolinHarris

Lowe PR s-a asociat cu americanii de la GolinHarris

Fred Cook, preşedinte şi CEO al GolinHarris

Autor: Ana Raduta

01.03.2011, 23:50 55

Agenţia de relaţii publice Lowe PR, parte a grupului decomunicare Lowe, s-a afiliat la reţeaua internaţională aGolinHarris. Este primul birou pe care americanii îl deschid înEuropa Centrală şi de Est.

"Ne uităm de câţiva ani la această regiune, iar România ne-aatras printr-o piaţă a serviciilor de relaţii publice încă tânără,pe care dacă intri acum, ai mari şanse să devii lider în scurttimp. Practic, pe zona de relaţii publice România oferă extrem demulte oportunităţi", spune Fred Cook, preşedinte şi CEO alGolinHarris, agenţia care de o jumătate de secol face PR pentruMcDonlad's. Discuţiile cu Lowe PR au început în urmă cu un an şijumătate, iar contractul de afiliere a fost semnat la sfârşitulanului trecut, acesta fiind, de altfel, şi singurul jucător de pepiaţa locală de relaţii publice care a intrat în atenţiaamericanilor.

Afilierea presupune schimbarea numelui agenţiei Lowe PR înGolinHarris Bucureşti, precum şi accesul agenţiei din România laportofoliul de clienţi al grupului GolinHarris şi invers. "Targetulnostru pentru piaţa românească sunt însă clienţii multinaţionali şimai puţin antreprenorii locali, având în vedere că numeleGolinHarris este foarte puţin cunoscut aici", a precizat FredCook.

Agenţia pe care o conduce este recunoscută în special pentrucontractul de 53 de ani pe care îl are cu McDonald's, dar şi pentruserviciile pe care le furnizează pentru clienţi precum Nintendo sauToyota, de 20, respectiv 10 ani. În momentul de faţă, înportofoliul comun al celor două agenţii se află clienţi precumUnilever, Orange sau Johnson & Johnson.

"Suntem foarte hotărâţi să creştem businessul în regiune şicredem că biroul din România poate fi cel mai bun centru regionalpentru clienţii noştri mari", spune Matt Neale, co-managingdirector al GloinHarris Europe. Deşi Europa Centrală şi de Est abiaacum a intrat pe harta celor de la GolinHarris, pe restulcontinentului au o prezenţă bine consolidată. Biroul central esteîn Marea Britanie, la Londra, iar Franţa, Germania şi Suedia suntalte trei ţări pe care americanii au pus accent în ultimii ani.

În ceea ce priveşte conducerea GolinHarris Bucureşti, americaniiau decis să nu facă nicio schimbare majoră. Astfel, biroul dinRomânia va fi coordonat regional de biroul din Londra, iarHortensia Năstase va fi în continuare responsabilă de deciziile demanagement din agenţie, aceasta fiind introdusă, în acelaşi timp,şi în echipa de management a GloinHarris, de la nivel global.

"Afilierea la o reţea globală puternică a fost un obiectiv îndezvoltarea pe care ne-am propus-o încă de la înfiinţarea agenţieinoastre, în anul 2006. Principalul beneficiu al acestei afilierieste accesul echipei noastre la expertiza globală, de care vorbeneficia clienţii agenţiei noastre", spune Hortensia Năstase,managing partner la GloinHarris Bucureşti.

Una dintre direcţiile clare pe care americanii vor să ledezvolte şi în România este comunicarea prin social-media, unuldintre cele mai importante canale de comunicare ale momentului.Spre exemplu, în timp ce anul trecut doar 30% din clienţiiGloinHarris comunicau şi prin social-media, anul acesta procentul acrescut la 80%, iar această creştere confirmă faptul că vorbimdespre cea mai importantă miză din prezent a industriei.

Reţeaua de relaţii publice Golin Harris a fost fondată în 1957şi face parte din grupul internaţional de marketing şi comunicareInterpublic, de care aparţine, de asemenea, şi grupul Lowe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO