Media & Advertising

General Motors, in fruntea topului advertiserilor americani

02.07.2004, 00:00 7



Primii o suta de advertiseri in SUA au cheltuit, in medie, cu 9% mai mult pentru publicitate in 2003 decat in anul precedent.



an raportul anual "Leading National Advertisers", intocmit de catre Advertising Age si citat de warc.com, General Motors s-a situat din nou in fruntea primilor 100 de advertiseri americani, cu toate ca cheltuielile sale in acest sector au fost mai mici cu 1,4% decat in 2002, totalizand 3,43 miliarde dolari.



an ceafa General Motors sufla, de pe locul doi, Procter & Gamble, care si-a marit cu 24,3% cheltuielile in publicitate, ajungand la 3,32 miliarde dolari. La rata sa actuala de crestere, AdAge estimeaza ca gigantul din Cincinnati va depasi General Motors in acest an si isi va recapata, astfel, suprematia in clasament. La polul opus al topului se afla Canon, care a cheltuit, anul trecut, 317,2 milioane dolari. Raportul mai arata ca sunt 33 de companii care au cheltuit peste un miliard de dolari fiecare in 2003, fata de doar 25 in anul precedent. Acesta este un indicator sigur al revigorarii pietei publicitatii.



Primele cinci categorii care au bagat bani in publicitate anul trecut sunt: auto (13,78 miliarde dolari, in crestere cu 5,4%), produsele farmaceutice (12,13 miliarde dolari, in crestere cu 14,3%), entertainment/media (10,9 miliarde dolari, in crestere cu 11,1%), produsele pentru ingrijire personala (8,09 miliarde dolari, in crestere cu 9%) si telecomunicatiile (7,6 miliarde dolari, in crestere cu 15,3%). Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO