Media & Advertising

France Soir vrea sa devina international

15.10.2004, 00:00 17



Raymond Lakah, noul proprietar al cotidianului France Soir , nu este deloc lipsit de ambitii, scrie Le Figaro. In afara unei noi machete pentru ziarul sau, acesta prevede extinderea marcii France Soir si pe alte suporturi.



"Vrem sa ne transformam intr-o marca internationala, deoarece avem deja notorietate pe plan extern", spune omul de afaceri, anuntand lansarea France Soir International, un cotidian in intregime in limba engleza, publicat sase zile pe saptamana. Acest ziar nou este destinat rezidentilor sau strainilor care se afla in trecere prin Franta.



"Avem o cerere foarte mare pe acest sector de public. Franta este prima tara din lume in ceea ce priveste numarul de turisti. Exista 14.000 de hoteluri in Franta. In plus, in Franta exista un numar de peste 3,5 milioane de rezidenti straini. France Soir International va fi ziarul destinat rezidentilor anglofoni. Avem ca scop oferirea unor puncte de reper si ajutarea rezidentilor in orice demersuri, dar si sa-i facem sa iubeasca Franta", continua Raymond Lakah. Acest al doilea cotidian va fi vandut, de asemenea, la chioscuri.



Accentul va fi pus, totusi, pe o distributie care sa privilegieze marile fluxuri de deplasare ale persoanelor (garile internationale, aeroporturile, hotelurile).



"Franta este unul dintre putinele state care nu dispun de un ziar special creat pentru publicul anglofon. Expatriatii anglofoni din Japonia pot vorbi despre Tokio Today", da drept exemplu Raymond Lakah.



France Soir International va fi condus de Andre Bercoff, actualul director de redactie de la France Soir. Jurnalistul Thomas Sancton va fi numit consilier al acestui cotidian anglofon.



Sancton se ocupa deja de versiunea franceza a Newsweek, editata de Lafayette Presse, aflata tot in proprietatea lui Raymond Lakah.



"Macheta France Soir International este deja gata. Acest nou cotidian al carui prim tiraj va cuprinde 60 de mii de exemplare, ar trebui sa fie lansat in decembrie", spune Lakah.



Ziarul va fi vandut la pretul de 1,5 euro in timpul saptamanii. "Un numar special de week-end, cu continut mult mai larg si suplimente, va fi disponibil la pretul de 4 euro."



Dar noul proprietar are, de asemenea, intentia de a se interesa indeaproape de cotidian. Obiectivul sau prioritar este acela de a se ocupa de marirea vanzarilor. Cotidianul France Soir are, in acest moment, o difuzare de 51 de mii de exemplare, in medie, in intervalul ianuarie - septembrie 2004.



"Mi-am fixat obiectivele de difuzare, incepand cu 2005, la 73 de mii de exemplare", spune Lakah.



Pentru a ajunge la acest nivel, omul de afaceri franco-egiptean se gandeste la o noua formula pentru France Soir, mai degraba axata pe probleme de sport, probleme de interes larg si fapt divers.



Un nou director al redactiei cotidianului va fi numit pe 19 octombrie si "acesta va trebui sa fie cel care sa defineasca politica editoriala", subliniaza Raymond Lakah.



"Am in vedere o schimbare de structura a ziarului. Pentru a reusi acest lucru, am nevoie de angajarea a 15 noi jurnalisti in 2005. France Soir va deveni cotidianul popular de centru. Nu va fi nici de stanga, nici de dreapta. France Soir se va situa la centrul esicherului politic", spune acesta.



Cel care este insarcinat cu crearea unei noi formule a ziarului se numeste Jean-Francois Kahn, directorul general de la Marianne.



Noua linie a France Soir ar trebui sa iasa pe piata pe 10 noiembrie, cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la aparitia cotidianului. Pretul ziarului va creste de la 10 euro centi la un euro.



Raymond Lakah vrea ca France Soir sa puna in evidenta faptul divers. In acest scop, acesta se gandeste chiar la inaugurarea unei colectii de carti de 180 de pagini, consacrate numai faptului divers.



Printre celelalte plaunri de extindere editoriala, Raymond Lakah intentioneaza sa lannseze un saptamanal, France Soir Archives. Aceasta noua publicatie va avea ca scop revenirea asupra unor articole de intindere mare din France Soir (reportaje, anchete), care au aparut incepand din anii '60 si care au contribuit la crearea unui nume publicatiei.



Raymond Lakah a investit 9,5 milioane de euro in dezvotarea acestui proiect. El a apelat la serviciile companiei PriceWaterhose Coopers pentru planul afacerii.



"Ne gandim la stabilirea unui echilibru intre noi si editura Presse Alliance pana in 2007", spune Lakah.



Noul proprietar negociaza actualmente un nou contract cu imprimeria Gaics, pe care il considera "foarte costisitor".



Informatii suplimentare vor fi oferite de Lakah in urma intrunirii consiliului director de vineri.





 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO