Media & Advertising

EMI da 1,6 mld.$ sa asculte muzica Time Warner

21.11.2003, 00:00 5

EMI, cea mai mare companie britanica din industria muzicala, a facut o oferta ferma de preluare rivalului sau american Time Warner Music, concomitent cu raportarea unui declin al profiturilor proprii. Compania nu a dat detalii legate de oferta sa, insa zvonuri din piata vehiculeaza suma de 1,6 miliarde dolari. Presedintele EMI, Eric Nicoli, a spus doar ca discutiile cu Time Warner sunt "intr-o faza avansata".
EMI a raportat profituri brute in scadere cu 6,6%, la 39,4 milioane de lire sterline pentru perioada aprilie-septembrie. Vanzarile au ramas constante la 758,6 milioane lire sterline, o performanta pozitiva in contextul in care media incasarilor industriei a scazut cu peste 10%.
Nicoli a apreciat ca negocierile pentru achizitionarea diviziei muzicale Time Warner merg bine.
"Am inaintat o oferta ferma  care, credem noi, va crea valoare pentru actionarii ambelor companii," a spus Nicoli.
Ideea preluarii nu este insa una noua, ci se taraganeaza de cateva luni, dupa ce companiile au mai incercat sa fuzioneze in 2000.
Planurile actuale le-ar putea fi rasturnate de o oferta rivala lansata de un consortiu condus de investitorul miliardar Haim Saban si de Edgar Bronfman, fostul director executiv de la Seagram. Aceasta oferta va valora intreaga divizie Time Warner Music, la circa 2,5 miliarde dolari, relateaza agentiile internationale de presa.
Manevra urmeaza planurilor de fuziune dintre Sony si Bertelsmann, anuntate luna aceasta. Oricare din aceste fuziuni ar permite companiilor sa reduca din costuri pentru a combate profiturile in scadere cauzate de competitia dura si de piraterie. Conform BBC, un raport al IFPI, organism ce reprezinta industria globala a muzicii,senaleaza ca in 2002 unul din trei discuri vandute a fost piratat, ceea ce duce valoarea globala a pirateriei muzicale la 4,6 miliarde dolari.
In aceste conditii, solutia adoptata de unele dintre cele mai mari companii din industrie, EMI, Warner Music, Sony si Bertelsmann Music Group, este fuziunea sau preluarea. Un purtator de cuvant al BMG a spus ca fuziunea cu Sony va forma o companie care "ne-ar ajuta sa sprijinim si sa ne mentinem marcile pe care le detinem", adaugand ca in cazul esecului, ambele companii ar dispune de mai putine investitii.
Expertii industriei spun ca aceste fuziuni vor crea oportunitatea unor reduceri semnificative de costuri. EMI crede ca, in urma incheierii tranzactiei cu Time Warner, va economisi pana la 300 milioane lire sterline pe an.
Unii analisti cred ca aceste fuizuni ar putea indemna companiile sa schimbe strategiile in directia creearii unui brand, in loc sa promoveze doar artistul, si sa incheie acorduri cu portalurile de pe internet, cu televiziunile si alte institutii de media.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO