Media & Advertising

Cum a ajuns Acasa un post care bate in audienta televiziunile generaliste

Cum a ajuns Acasa un post care bate in audienta televiziunile generaliste

Ruxandra Ion, directorul executiv al Acasa TV: Cresterea audientelor a condus, in timp, la marirea semnificativa a volumelor de publicitate atrase de statie

01.02.2008, 20:36 12

Pentru Acasa TV, primul post de nisa autohton lansat in urma cu zece ani, adecvarea continutului la publicul tinta a dus la atragerea unor audiente din ce in ce mai mari, care uneori le depasesc pe cele ale posturilor generaliste.
Astfel, intre august 2001 si decembrie 2007, potrivit datelor TNS-AGB International, raportate la femeile cu varste intre 15 si 49 de ani din mediul urban, Acasa TV a inregistrat pe segmentul orar "whole day" un rating de 1,9 puncte si o cota de piata de 12,4, inaintea sa aflandu-se Antena 1 cu un rating de 2,2 puncte si 13,9 cota de piata si Pro TV cu 3,1 puncte de rating si o cota de piata de 19,7.
"Cresterea audientelor a condus, in timp, la marirea semnificativa a volumelor de publicitate atrase de statie. Daca la inceput aproximativ 80% dintre clienti priveau Acasa TV ca pe o statie strict de nisa catre care alocau bugete numai daca urmareau targeturi strict feminine, de trei-patru ani Acasa TV intra inca de la inceputul anului in mixurile unor clienti din domenii precum serviciile financiare, importatori auto sau pharma", explica Ruxandra Ion, directorul executiv al Acasa TV, care de la inceputul acestui an este si Channel and Content Strategist in cadrul Central European Media Enterprises (CME) - compania americana care este actionar majoritar al posturilor Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro si care detine licenta MTV pe piata locala.
Ea spune ca pentru multi dintre clientii din domenii precum FMCG sau cosmetice, Acasa TV este statia care livreaza cele mai multe puncte de rating.
"Continutul si comunicarea au fost adecvate la target", astfel explica Ruxandra Ion succesul postului de televiziune, care implineste 10 ani pe 2 februarie. Printre elementele strategiei de business ale postului, Ruxandra Ion mai enumera indeplinirea obiectivelor de venituri asumate, pastrarea marginii de profit si sofisticarea criteriilor de achizitie pentru produsele de pe piata internationala care au dus la evitarea posibilelor erori.
"Producatorii de continut ne privesc ca pe un partener strategic pe aceasta piata, dandu-ne posibilitatea sa avem prima optiune pe continut", explica directorul Acasa TV.
In ceea ce priveste evolutia financiara a canalului in 2008, Ruxandra Ion spune ca la fel ca si in anii anteriori, Acasa TV va inregistra o crestere a veniturilor, pastrandu-se totodata atentia pentru mentinerea marginii de profit. Noua functie din cadrul CME, grupul american care detine mai multe posturi de televiziune in Europa Centrala si de Est, ii va oferi Ruxandrei Ion ocazia de a demonstra ca modelul de business si continut al canalului se bazeaza pe un concept, pe analize, pe o buna cunoastere a "eternului feminin" si ca este o reteta aplicabila si in alte teritorii. "Conceptul este in primul rand adecvarea continutului la target, analiza publicului si cunoasterea continutului international. Emotiile pe care se bazeaza productiile prezentate pe canalul Acasa TV sunt universal valabile, aplicabile in orice teritoriu, in special in Europa de Est cu a carei istorie apropiata avem legaturi foarte puternice." Ea reaminteste ca Acasa TV a lansat prima telenovela romaneasca, a difuzat telenovele locale in prime time, iar din februarie difuzeaza 90 de minute de serial romanesc in prime time, de patru-cinci ori pe saptamana.
"Modelul pe care il luam de la Acasa TV il putem aplica si in alte teritorii atat timp cat productia de fictiune romaneasca a adus rezultate exceptionale aici, iar businessul nostru este unul dintre cele mai mari din Europa, in conditiile in care in Romania avem o piata de televiziune extrem de mobila si de competitiva", continua Ruxandra Ion. In primele noua luni din 2007, Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Pro TV International si Sport.ro au avut o cifra de afaceri totala de 135,97 mil. dolari, in crestere cu 40,3% fata de perioada similara din 2006, iar profitul operational (EBITDA) a urcat cu 43,8%, la 39,75 milioane de dolari.
Pentru tot anul, estimarile CME, actionarul majoritar al posturilor de televiziune, indicau venituri totale de 200 mil. dolari si un profit operational (EBITDA) de 88,7 mil. dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO