Media & Advertising

Cosmote va continua sa comunice agresiv in 2007 si se pregateste de i-mode

Cosmote va continua sa comunice agresiv in 2007 si se pregateste de i-mode
02.02.2007, 14:19 6

Al treilea jucator de pe piata de telecom romaneasca va continua sa comunice anul acesta intr-un mod agresiv, insa va incepe sa construiasca si partea emotionala a brandului.
Pe o piata superconcurentiala, a castiga o cota din ce in ce mai importanta implica eforturi financiare si creative semnificative. In acest caz, comunicarea se afla pe primele locuri in agenda managerilor, aceasta fiind, de multe ori, singura care mai face diferenta cand vine vorba de zecile de oferte care asalteaza consumatorul.
Pe piata romaneasca de publicitate, brandurile care au bagat cei mai multi bani in advertising pe primele zece luni ale anului trecut, in presa traditionala (TV, presa scrisa, radio), sunt din domeniul telecom: Orange (40,56 mil. euro), Vodafone-Mobifon (38,07 mil. euro) si Cosmote (21,73 mil. euro). Sumele reprezinta investitiile brute, la rate-card, facute de brandurile mentionate in advertising, potrivit companiei de monitorizare Alfacont Mediatrack.
Din pozitia a treia in acest clasament, Cosmote va continua, anul acesta, sa comunice agresiv, in acelasi timp construindu-si insa partea emotionala, etapa fireasca pentru stadiul actual de dezvoltare a companiei.
Directorul de marketing si comunicare al Cosmote Romania, Costas Kapetanopoulos, spune ca, la peste un an de la lansarea in Romania, compania este multumita de rezultatele procesului de comunicare, caruia i se datoreaza o mare parte din clientii din portofoliu.
Campania care a facut diferenta anul trecut si care a influentat ofertele companiilor telecom a fost cea pentru oferta de 2.000 de minute in retea pe luna contra 3 euro lunar pentru utilizatorii cartelei Cosmote. Cozile impresionante la magazinele operatorului au insemnat, la sfarsitul ofertei, o mare parte din cei 300.000 de abonati inregistrati in primul trimestru al anului 2006.
"Cred ca aceasta a fost oferta care a schimbat piata telefoniei mobile din Romania. Cred ca a fost unul dintre cele mai de succes lucruri pe care un operator de telefonie le poate face cand intra pe o piata noua", arata Costas Kapetanopoulos.
Pentru 2007, comunicarea Cosmote se va desfasura asemanator anului trecut, cu cea mai mare parte din bani mergand catre televiziune (60%), iar restul catre radio, outdoor, print, online si medii neconventionale. Cu un buget mai mare decat in 2006, un accent special va fi pus pe lansarea serviciului i-mode la sfarsitul trimestrului al doilea al acestui an. Pentru aceasta, compania va organiza un eveniment de lansare si va desfasura actiuni puternice de comunicare pe toate mediile.
"i-mode este un adevarat portal mobil, este un canal de informatii, de entertainment, care va intari perceptia brandului Cosmote in mintea consumatorilor. Acest serviciu va face brandul mai relevant pentru consumator. Ne va intari portofoliul actual de produse si ne va intari imaginea pe piata. Credem in succesul acestui serviciu, pentru ca a fost un succes de la lansarea sa in orice tara. Este un produs international de la DoCoMo Japonia si credem ca este un competitor pentru serviciul Vodafone Live!. Credem ca va face diferenta pe piata", spune directorul de marketing al Cosmote.
i-mode permite utilizatorului sa acceseze internetul oricand, sa trimita e-mail-uri, sa descarce cantece, jocuri, si sa aiba acces la diverse continuturi. Nu ii permite insa accesul la programe TV live, deoarece aceste aplicatii sunt posibile prin tehnologia 3G, pentru care Cosmote nu detine deocamdata licenta. Pentru a rezolva aceasta problema, compania evalueaza surse alternative pentru a oferi tehnologie similara 3G.
In ceea ce priveste colaborarea cu agentiile de comunicare cu care lucreaza in prezent, Costas Kapetanopoulos spune ca aceasta va continua si in acest an, pentru ca au avut rezultate bune pana acum. Pentru creatie, Cosmote lucreaza cu agentia Cohn & Jansen / Ashley & Holmes, iar pentru relatii publice cu agentia V+O. "Suntem foarte multumiti de cum lucram cu ele, iar succesul Cosmote se datoreaza si lor. Suntem foarte loiali partenerilor nostri, atat timp cat se vad rezultatele", asigura reprezentantul Cosmote.
Si implicarea companiei in muzica va continua anul acesta, insa abordarea va fi diferita. "Muzica este foarte importanta pentru noi, deoarece creste relevanta brandului in mintea consumatorului. Vom face multe proiecte in ceea ce priveste muzica. Deocamdata evaluam situatia. Suntem un brand care se asociaza cu tineri", adauga Costas Kapetanopoulos.
Desi nu a dat detalii despre suma alocata comunicarii, el a precizat ca aceasta are legatura cu ceea ce face competitia: "Daca vedem o crestere sau o scadere a cheltuielilor cu publicitatea la competitorii nostri, vom actiona in consecinta".
Desi deocamdata Cosmote nu recurge la reclame globale si isi construieste propria comunicare in Romania, directorul sau de marketing nu exclude posibilitatea ca, in viitor, acestea sa ruleze si pe micile ecrane de la noi.
"Globalizarea functioneaza, este eficienta. Daca vom avea o reclama foarte buna in Grecia, de exemplu, si credem ca va avea efect si aici, o vom aduce. Pana acum nu am recurs la astfel de reclame, pentru ca strategia noastra de aici e putin diferita de cea din Grecia. Acolo suntem o companie mai matura, suntem de peste zece ani pe piata, suntem lider, e o abordare diferita. Deocamdata vrem lucruri diferite in cele doua tari. Pe masura ce reteaua se maturizeaza si ne apropiem de lucruri comune, probabil ca vom folosi si aici lucruri testate in Grecia sau Bulgaria", afirma Costas Kapetanopoulos.
Pe piata romaneasca, Cosmote are un brand awareness de peste 90%, cu 60% mai mare decat in urma cu un an, si inregistreaza un nivel de 46% in ceea ce priveste prima alegere in intentia de cumparare a consumatorilor.
In celelalte tari in care este prezenta, compania este lider cand vine vorba de brand awareness, prin Globul (Bulgaria), AMC (Albania), Cosmofon (Macedonia) si Cosmote (Grecia).
Compania isi va face publice rezultatele financiare pe anul 2006 in aceasta luna, dar Costas Kapetanopoulos spune ca ele sunt conform estimarilor. El adauga ca in 2008 Cosmote Romania va atinge punctul de break even (pragul de rentabilitate, punctul in care veniturile din vanzari egaleaza costurile).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO