Media & Advertising

CNA lasa alcoolul la radio si trateaza medicii si avocatii separat

07.02.2003, 00:00 18

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a aprobat ieri solicitarea posturilor de radio de a difuza reclame la bauturile alcoolice distilate in prime time, respectiv in intervalul 9.00 - 11.00.
Potrivit deciziei nr. 112/2002, radiodifuzorii nu au voie sa difuzeze reclame la bauturi alcoolice distilate in intervalul 6.00-22.00. Dat fiind faptul ca intervalul de prime-time, care aduce audiente mari, difera la radio si televiziune, posturile de radio si Asociatia Romana de Comunicatii Audiovizuale (ARCA) a cerut CNA sa abordeze diferentiat restrictiile la cele doua media. "Din perspectiva intereselor comerciale ale societatilor de radiodifuziune, restrictia orara introdusa prin decizia CNA elimina posibilitatea de a difuza publicitate de tipul mentionat in intervalul de prime time specific pentru radio, care se situeaza in prima parte a zilei, spre deosebire de cel specific televiziunii, care se situeaza seara", se arata intr-un document prezentat de ARCA. Potrivit aceleiasi surse, audienta radio atinge un puct maxim in intervalul orar 8.00 - 12.00.
CNA a cerut radiodifuzorilor sa faca o propunere orara convenabila, iar intervalul pentru care acestia au optat a fost 9.00-11.00, de luni pana vineri. Aceeasi regula se aplica si in privinta emisiunilor sponsorizate de bauturile alcoolice distilate.
Tot in sedinta de ieri CNA a stabilit ca prevederile din deciziile 21 si 22 referitoare la medici si avocati sa faca obiectul unei decizii distincte dedicate acestor categorii profesionale. Propunerea a fost facuta in cadrul unei intalniri a CNA cu reprezentantii agentiilor de publicitate, ai radiodifuzorilor si ai producatorilor de medicamente. Cu aceasta ocazie, participantii la discutii au modificat textele celor doua decizii referitoare la unele reguli privind publicitatea si teleshoppingul, respectiv cu privire la publicitatea si teleshoppingul la medicamente, tratamente medicale si suplimente nutritive.
Art. 3 al deciziei 21 interzicea publicitatea pentru cabinetele medicale private si difuzarea de emisiuni sponsorizate, realizate sau moderate de medici care detin sau lucreaza in cabinete private. Art. 7 al deciziei nr. 22 interzicea publicitatea pentru cabinetele de avocatura si notariale, precum si difuzarea de emisiuni sponsorizate, realizate sau moderate de membrii activi ai barourilor. Aceste prevederi se regasesc in Codul de deontologie medicala sau in Statutul profesiei de avocat adoptat de Consiliul Uniunii Avocatilor din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO