Media & Advertising

BusinessWeek si-a facut operatie estetica

03.10.2003, 00:00 7



Anul trecut nu era deloc un moment oportun pentru ca un redactor-sef sa-si anunte publisherul ca are nevoie de o investitie de proportii pentru a schimba designul publicatiei. Si totusi Steve Shepard, redactorul-sef al revistei saptamanale BusinessWeek, a decis ca are nevoie de o noua coperta, chiar in mijlocul crizei veniturilor din publicitate de pe piata americana.



In 2002, incasarile din publicitate ale BusinessWeek scazusera cu peste 40%, cu 10% fata de declinul anului precedent, ca mai toate publicatiile de afaceri din Statele Unite. Economia stagna, bugetele corporatiste erau tinute in frau, iar semnalele de redresare nu veneau de nicaieri. In acel moment, Steve Shepard s-a gandit ca cititorii revistei sale, care nu au renuntat la abonanamente in ciuda climatului de afaceri nefavorabil, merita sa beneficieze de o revista mai moderna.



Astfel, Shepard a angajat designeri, a obtinut aprobarea sa cheltuiasca cateva sute de mii de dolari din portofelul McGraw-Hill, care detine BusinessWeek, si a schimbat fata revistei care beneficiase de ultimul "lifting" in 1983.



Produsul final a ajuns in standurile de ziare americane saptamana aceasta. Modificarile de continut sunt minime: sectiunea de stiri pe scurt "Upfront" ocupa mai mult spatiu, iar sectiunea BusinessWeek Investor s-a transformat in Personal Business. Insa designul revistei este vizibil diferit: ilustratia are un impact vizual mai puternic, sunt mai putine titluri inghesuite pe coperta si s-au schimbat fonturile folosite pentru titluri si articole.



"In conditiile unei societati atat de fragmentate, trebuie sa te asiguri ca cititorii iti iau in calcul revista... iar detaliile de design conteaza in acest caz", spune Shepard, citat de Wall Street Journal Europe. "Vrei ca lumea sa zica: "uau, vreau sa citesc revista asta", si nu "am sa ma uit peste asta cand o sa am timp".



Bineinteles, pentru o revista, advertiserii sunt la fel de importanti ca cititorii, dar ramane inca de vazut daca schimbarea aspectului grafic ii va convinge sa aloce din nou fonduri pentru a cumpara spatiu intr-o publicatie de afaceri, dupa ce in 2001 si 2002, s-au retras rapid de pe acest segment de piata.



Bill Kupper, publisherul BusinessWeek, este increzator, chiar daca schimbarea designului nu a adus imediat comenzi de publicitate. Ameliorarea contextului economic general a contribuit insa la cresterea incasarilor, spune Kupper. Companii precum Shell si Motorola au cumparat spatiu in ultima luna, iar American Express Green Card se va intoarce, "in cele din urma" in paginile revistei.



Totusi, recentul val de comenzi pentru spatiu publicitar nu poate compensa penuria de vanzari de la inceputul anului. Veniturile din publicitate, care scazusera cu 11% pana la sfarsitul lunii iunie, vor fi probabil cu 7% sub nivelul anului trecut, pana in decembrie, spune Kupper.



Incasarile din vanzarea revistei la standurile de ziare sunt de asemenea reduse (cu 11%, in primul semestru al anului), dar reprezinta doar 2,5% din audienta BusinessWeek. Din acest motiv, Shepard si Kupper sunt mai interesati de stimularea interesului publicului pentru abonamente, si de castigarea unor noi clienti pe piata de publicitate, inca fragila.



In ciuda perceptiei nefavorabile a opiniei publice fata de Wall Street si marile corporatii, audienta revistei a stagnat in 2002 si a crescut cu 1,4% in prima jumatate a acestui an, la 991.000 de cititori. Forbes si Fortune, revistele de business cu aparitie bilunara, au stagnat in aceeasi perioada, in jurul nivelului de 922.000 si respectiv de 871.000 de cititori.



Veniturile din publicitate au scazut mai rapid la BusinessWeek fata de competitorii sai directi. Insa, conform datelor furnizate de compania de cercetare de piata TNS Media Intelligence/CMR, incasarile totale din publicitate ale revistei au fost, in 2002, de 352 milioane dolari, cu 19% mai mult decat Forbes si Fortune, si cu 87% mai mult decat Barron's, saptamanalul editat de Dow Jones.



Kupper a spus ca a aprobat modificarea designului, pentru ca BusinessWeek sa iasa din declinul pietei cu un avantaj fata de concurenti. "Cand esti lider pe un anumit segment, nu stai degeaba", spune Kupper. "Asta face parte din evolutia noastra continua... si vine intr-un moment in care vedem o redresare. Este un an in care economia a evoluat decent... si lumea devine interesata din nou de tranzactii la bursa".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO