Media & Advertising

Big Brother sta cu ochii pe rating

04.04.2003, 00:00 11

Intr-o casa din Bucuresti traiesc 11 oameni care nu stiu ca a inceput razboiul din Irak sau ca Maria Vlas a fost adusa in tara. Pe de alta parte, ei au toate sansele sa iasa din anonimat si sa devina celebri - si chiar mai mult decit atit: cunoscuti in toate defectele si calitatile lor, trupesti sau de caracter. "Curiozitatea este mare. Aceasta tendinta de a patrunde in intimitatea unor oameni este universal valabila. Uitatul pe gaura cheii, ascultatul pe la usi, spionajul vecinilor fac parte din specificul uman", spune Calin Anastasiu, director cercetare media al IMAS. "La baza programului Big Brother sta exploatarea curiozitatii spectatorului si noutatea formatului", completeaza Anastasiu.
Programul Big Brother transmis de postul de televiziune PrimaTV este format din cinci sectiuni (BB, BB - Avanpremiera, BB - Camera Secretelor, BB - Decizia/Propunerea si Salut! BB) difuzate pe sase sloturi orare. Conform datelor furnizate de CSOP/Taylor Nelson Sofres in primele 15 zile de emisie BB a avut in medie 510.000 de spectatori unici, adica 4,58% din totalul populatiei urbane s-a uitat macar o data la BB si o cota medie de piata de 14,4%. Punctul de maxim al audientei a fost atins de editia din duminica trecuta a sectiunii BB - Decizia/Propunerea cand programul a fost urmarit de 1.101.000 de persoane, adica un rating de 9,90% din populatia urbana, inregistrand o cota de piata de 22,1% pe slotul orar 19.00 - 22.00. Din punct de vedere al evolutiei cotei de piata, fiecare sectiune BB a inregistrat valori apropiate de la o zi la alta, fara salturi spectaculoase. "Evolutia audientei in cele doua saptamani de BB este una constant pozitiva pentru toate variantele de BB", spune Adela Harnagea, producator general Big Brother.
Pentru sectiunea BB cota de piata (market share) a audientei a variat intre 9,1% si 14,2% pe slotul orar 19.00 - 22.00 iar cea pentru Salut! BB intre 14,6% si 21,6% dupa ora 23.00. "Ratingurile inregistrate pana acum ne indreptatesc sa spunem ca BB nu a captat inca masa mare de romani", este de parere Calin Anastasiu. "Probabil ca audienta va mai creste, dar nu cred ca va atinge nivelul inregistrat in strainatate", adauga el. Surse din piata afirma ca planul de afaceri al emisiunii sconta un rating mediu de 10 procente, performanta care ramine inca sa fie atinsa.
In ceea ce priveste profilul persoanelor care s-au uitat la BB, datele furnizate de CSOP/Taylor Nelson Sofres arata ca in medie atat barbatii cat si femeile sunt pasionati in mod egal de program, respectiv 49,4% barbati si 50,6% femei. Pe segmente de varsta, grupa 35 - 54 de ani este cea mai numeroasa, cu o medie de 34,8% urmata de cei din intervalul 25 - 34 de ani cu o medie de 23,1%. Din punct de vedere al educatiei aproximativ jumatate din spectatori au studii medii, in timp ce la capatul opus se plaseaza persoanele cu studii superioare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO