Media & Advertising

Analiză Initiative: Unde trebuie să fie un brand vizibil pentru a avea rezultate de business şi care este mixul de media cel mai eficient în raport cu consumatorul şi concurenţa

Analiză Initiative: Unde trebuie să fie un brand...

Autor: Cristina Bellu

04.10.2023, 13:45 200

Brandurile investesc în marketing pentru a influenţa obiceiuri de consum şi pentru a crea o preferinţă imediată în procesul de decizie al publicului ţintă, însă bugetul disponibil reprezintă constângerea cea mai mare pentru care majoritatea brandurilor nu pot activa simultan toate canalele de media.

În acest context, în digital, pragurile minime de buget permit testarea progresivă a diferitor tactici, formate sau platforme, iar diversificarea investiţiei de marketing va ajuta la o creştere sustenabilă a brandului şi a vânzărilor, este concluzia unei analize realizată de Initiative, parte din Lowe Group, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România.

Din perspectiva specialiştilor, principalele puncte de interes care domină discuţiile despre strategiile de marketing şi media pentru 2024 se referă la eficienţă, relevanţă şi impact.

“Maximizarea minutelor de atenţie pe care un brand le primeşte din partea publicului reprezintă ţinta simbolică aflată în spatele oricărui efort de comunicare. Cum s-ar traduce asta în decizii de marketing şi cum se decide alocarea bugetelor pe fiecare canal media reprezintă o mare provocare pentru businessuri”, spun reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, o analiză corectă include două planuri: unul care se măsoară cantitativ prin câţi oamenii au văzut o reclamă şi de câte ori, şi un al doilea, care implică o abordare calitativă ce se reflectă în conţinutul mesajelor ca relevanţă reală pentru vieţile oamenilor.

Vizibilitatea din social media scurtează drumul pe care un consumator îl face de la descoperirea unui produs sau brand şi până la cumpărarea lui. Studiile arată că mai mult de jumătate dintre utilizatorii de internet au cumpărat un produs după ce l-au descoperit în social media şi peste 80% consideră că social media îi ajută să ia decizii de cumpărare.

Un alt mediu în care bătălia pentru atenţie atinge noi culmi îl reprezintă faţadele clădirilor şi panotajul stradal.

“Acum, în mixul între OOH clasic şi versiunile digitale optimizate în funcţie de trafic şi audienţă, vedem cum brandurile maximizeză memorabilitatea mesajelor şi încearcă să obţină rezultate prin ocuparea unui spaţiu cât mai mare şi mai de impact în ochii publicului. La nivel naţional peste 90% dintre români declară că sunt expuşi la reclamele stradale pe parcursul unei săptămâni”, adaugă reprezentanţii Initiative.

Alte canale prin care consumatorii pot descoperi noi produse sunt radioul clasic, inclusiv versiunea transmisă online, şi streamingul de video, cu YouTube lider, şi audio, unde găsim Spotify.

Potrivit analizei, 27% dintre românii cu stil de viaţă activ declară că ascultă radio cel puţin o dată pe săptămână, iar maşina reprezintă spaţiul în care o pot face relaxat, mai ales în momentele de tranzit zilnic. Alternativa digitală oferită de YouTube vine cu un impact impresionant în diversitatea de conţinut, în formate şi mai ales în audienţa de peste 13 milioane de utilizatori potenţial de adresat într-o campanie de comunicare. Alegerea YouTube pentru a ajunge la generaţiile tinere pentru care consumul de TV este într-o scădere continuă ajută brandurile să-şi optimizeze atât bugetele media investite, cât şi relevanţa pentru o audienţă mult mai greu de atins.

“De la curiozităţi de viaţă personală, la nevoile jobului şi până la funcţionalităţi de tipul hărţilor, Google este un partener discret, dar foarte prezent în vieţile noastre. Componenta de Search a unei campanii de comunicare permite brandului să înţeleagă mult mai bine potenţialul client şi îl ajută să devină rapid o opţiune reală de achiziţie. În special în categoriile în care competiţia este foarte intensă, optimizările de ecommerce şi o strategie smart de SEO pot avea un impact semnificativ în cifrele de business”, explică specialiştii de la Initiative.

TV-ul rămâne în topul consumului de medie pentru români, cu o media de peste 3 ore petrecute în faţa televizorului zilnic, într-o gospodărie.

Chiar dacă mesajele comerciale difuzate pe TV au un drum mai lung de parcurs până la adăugarea produsului în coşul de cumpărături, acest tip de vizibilitate şi secundele de atenţie câştigate asigură baza necesară pentru a putea eficientiza comunicarea în toate canalele digitale.

Totodată, platformele de streaming sunt cea mai nouă opţiune pe care o au românii în termen de divertisment şi conectare culturală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO