Info

Western Union, un an de digital banking în România. Interviu cu Denisa Mateescu, Director Regional Western Union pentru Europa de Est.

PUBLI-INTERVIU

Western Union, un an de digital banking în România....

Autor: Publicitate

04.04.2023, 10:00 293

Anul trecut, Western Union a lansat noua sa aplicaţie integrată de digital banking şi transfer internaţional de bani, în România, una dintre primele două pieţe globale unde aplicaţia este disponibilă. La un an de la lansarea aplicaţiei integrate de digital banking şi transfer internaţional de bani în România, Western Union vine cu o serie de noi oferte pentru clienţi:

· o dobândă de 6% pentru clienţii premium şi o dobândă de 2% pentru clienţii standard, oferită pentru soldurile din Contul de Economii, de până la 17.500 EUR;

· un bonus de până la 250 RON pentru clienţii care depun lunar fonduri de 2000 RON şi utilizează lunar 1000 RON pe parcursul a 6 luni de la înregistrare;

· un bonus de 75 RON prin opţiunea „recomandă unui prieten”, după ce prietenul nou venit realizează prima achiziţie cu cardul bancar digital sau face un transfer internaţional de bani, în valoare de minimum 50 RON;

· o lună gratuită pentru abonarea la furnizorii selectaţi.

Denisa Mateescu este Director regional Westen Union din 2017, când şi-a asumat coordonarea activităţilor companiei pe cinci pieţe: România, Bulgaria, Moldova, Cehia şi Slovacia. Acestora li s-au adăugat treptat alte cinci ţări -Israel, Ungaria, Estonia, Lituania şi Letonia, ea coordonând acum activitatea companiei pe zece pieţe din regiune.

Cum a încheiat Western Union 2022 (venituri, transferuri bancare, profituri)?  Care sunt perspectivele pentru 2023?

Veniturile Western Union pentru 2022 au fost de 4,5 miliarde de dolari, cu o marjă operaţională de 19,8%. Suntem optimişti în ceea ce priveşte perspectivele pentru 2023 şi pentru anii următori, deoarece am lansat recent Evolve25: un program strategic pe trei ani, care va permite companiei noastre să evolueze de la a fi axată în principal pe transferurile transfrontaliere de bani la a deveni liderul mondial al plăţilor de marcă şi al serviciilor financiare accesibile pentru consumatori, deservind populaţiile aspirante din întreaga lume. Vedem oportunităţi uriaşe în punerea în aplicare a acestei strategii.

Cum au evoluat plăţile în ultimul an? Care a fost tendinţa şi care au fost tendinţele vizibile?

Un lucru este cert: ca industrie, ne desfăşurăm acum activitatea într-un mediu complet nou. În decurs de doi-trei ani, pandemia a pus pe val dezvoltări care, altfel, ar fi avut nevoie probabil de mai mulţi ani pentru a se materializa. Acesta este un nou peisaj, în care clienţii, din ce în ce mai "agnostici" în ceea ce priveşte utilizarea platformelor şi canalelor de plată, evaluează în mod constant viteza, flexibilitatea şi, ceea ce este important, transparenţa, pentru a lua decizii privind transferul de bani. Mă bucur că, în ceea ce priveşte Western Union, suntem pregătiţi pentru această schimbare a nevoilor clienţilor, cu o strategie globală omnichannel deja pusă în aplicare.

Cât de competitivă este piaţa românească în ceea ce priveşte soluţiile de plată şi transfer oferite?

România este o piaţă cu adevărat interesantă, o piaţă cu adevărat competitivă, cu o multitudine de jucători, pe tot spectrul pieţei. Este important faptul că ţara se digitalizează din ce în ce mai mult, iar consumatorii români devin din ce în ce mai pricepuţi. Ca un comentariu suplimentar, cred că în România consumatorii se remarcă faţă de alte pieţe prin dorinţa lor de a testa şi adopta produse noi. 

În comparaţie cu alte ţări în care Western Union este activă, cum este piaţa din România? Cum vedeţi evoluţia plăţilor şi a transferurilor?

Complexitatea transferului de bani şi informaţii în întreaga lume este adesea subestimată. Cu toţii suntem obişnuiţi acum să plătim prietenii sau să împărţim facturile la restaurant dintr-o aplicaţie. Realitatea transfrontalieră este mult mai complicată. Şi este mai complicată deoarece, în cazul Western Union, avem 20.000 de "coridoare", sau perechi de ţări, pe care le deservim. Suntem mândri de investiţia pe care Western Union a făcut-o atunci când vine vorba de securitatea, dar şi de viteza de livrare a serviciilor noastre. Pentru întregul sector şi pentru noi ca şi companie, aceasta este o realizare remarcabilă.  Aşadar, timpul real este un element din ceea ce ar trebui să încerce să realizeze sectorul în anul următor şi în următorul deceniu. Ceea ce trebuie să găsim este "Sfântul Graal", aşa cum l-a descris cineva într-un document recent: o soluţie care să permită ca plăţile transfrontaliere să fie imediate, accesibile, universale şi decontate într-un mediu sigur. 

În ceea ce priveşte România, cred că faptul că am ales-o drept una dintre primele două pieţe din Europa, şi la nivel global, pentru a lansa aplicaţia noastră bancară digitală, indică în mod clar valoarea pe care o acordăm, precum şi poziţia României în Europa!

Având în vedere diversele soluţii de plată şi transfer care există deja pe piaţă, de ce compania a venit cu o aplicaţie abia anul trecut? Nu a însemnat un efort semnificativ pentru a putea concura cu competitorii care oferă deja o aplicaţie care răspunde aceloraşi nevoi?

Ceea ce diferenţiază aplicaţia bancară digitală a Western Union de ceilalţi competitori este modul în care clienţii pot beneficia de adevărata noastră experienţă omni-canal. Aceştia pot trimite bani, în mai multe valute, familiei şi celor dragi din întreaga lume şi, accesând vasta reţea globală a Western Union, pot primi numerar în sute de mii de agenţii din întreaga lume sau direct pe un card, portofel digital sau cont bancar, adesea în timp real. Cred că acest lucru ne diferenţiază cu adevărat de concurenţă: amploarea reţelei noastre, precum şi flexibilitatea şi încrederea pe care le oferim clienţilor noştri. Aşadar, din acest punct de vedere, consider că ne diferenţiem cu adevărat.

Căutăm mereu să le oferim clienţilor noştri mai mult. Pentru a sărbători succesul nostru pe piaţa din România, am anunţat recent noi oferte pentru consumatori, cu o rată a dobânzii de 6% pentru deţinătorii de conturi premium, un bonus de până la 250 RON pentru clienţii care depun lunar 2000 RON şi cheltuiesc 1000 RON lunar pe parcursul a 6 luni de la înregistrare, un bonus de recomandare de 75 RON şi 1 lună gratuită pentru servicii de abonament de la furnizorii selectaţi. Acesta este modul nostru de a le mulţumi consumatorilor români pentru încrederea acordată!

Câţi clienţi au deschis un cont Western Union? Care a fost obiectivul stabilit?

 Suntem foarte mulţumiţi de răspunsul la lansarea aplicaţiei noastre bancare digitale în Europa. Cu puţin mai mult de un an în urmă, nu intrasem pe nicio piaţă şi nu aveam niciun client de servicii bancare digitale. Astăzi, suntem live pe patru pieţe europene, Germania, România, Polonia şi Italia, şi avem aproximativ 150.000 de utilizatori. Acesta este un rezultat fantastic. Cu mai multe funcţii, oferte pentru consumatori şi mai multe pieţe care urmează să fie lansate, suntem încrezători că ne îndeplinim promisiunea de a le permite clienţilor noştri să cheltuiască, să economisească şi să trimită bani în moduri noi. 

Care este comisionul perceput pentru o tranzacţie sau un transfer atunci când se epuizează numărul gratuit de transferuri/tranzacţii?

Trimiterea către un alt utilizator de servicii bancare digitale Western Union este gratuită. Pentru plăţile în numerar, taxa este de 9 RON; trimiterea în cont este de 5 RON. 

Există planuri de extindere a companiei pentru a oferi clienţilor credite de consum la un moment dat? Dacă da, când? Dacă nu, de ce nu?

Căutăm mereu modalităţi de a acoperi şi mai bine nevoile financiare ale clienţilor noştri. Aşadar, aşteptaţi mereu mai multe veşti de la noi!

Care este bugetul alocat pentru anul 2023 în ceea ce priveşte investiţiile planificate pentru piaţa din România şi ce investiţii vor fi planificate?

În calitate de companie listată la bursă, anunţăm doar investiţiile globale topline. Ca parte a strategiei Evolve25, am investit deja milioane de dolari în modernizarea capacităţilor noastre tehnice şi a experienţei clienţilor. România, fiind una dintre primele pieţe care a lansat aplicaţia noastră bancară digitală, se află în prima linie a efortului nostru de a oferi clienţilor servicii financiare accesibile şi o experienţă cu adevărat omni-canal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO