Info

Pluxee România: 25 de ani de experienţă în creşterea motivaţiei şi implicării angajaţilor

PUBLI-INTERVIU

Pluxee România: 25 de ani de experienţă în creşterea...

Autor: Publicitate

09.11.2023, 09:00 159

Ediţia de azi din ZF 25 de ani marchează un moment important din istoria afacerilor din România. Acum 25 de ani,  atunci când tipăream prima pagina din Ziarul Financiar, se emiteau şi primele tichete de masă Sodexo Benefits and Rewards Services (BRS). După un sfert de secol de leadership pe piaţa beneficiilor extrasalariale şi a creşterii implicării angajaţilor din România, Sodexo BRS devine Pluxee şi promite clienţilor, partenerilor şi beneficiarilor soluţii personalizate care le permit să se bucure de ceea ce contează cu adevărat în viaţa lor.

Pluxee (ex Sodexo BRS) a fost înfiinţată în urmă cu aproximativ 57 de ani la Marsilia de către omul de afaceri francez Pierre Bellon. Obiectivul său era să aducă bunăstare în rândul oamenilor şi companiilor, prin soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor. Chiar şi în prezent, compania rămâne apropiată de modelul de business ”family owned”, fiind condusă de Sophie Bellon, fiica fondatorului.

Odată cu strategia de expansiune a companiei în Europa de Est, România a devenit un punct de interes iar primul birou Sodexo BRS avea să fie deschis în anul 1998, atunci când a fost lansat şi primul produs – tichetul de masă Gusto, un produs inovator prin care angajaţii companiilor care activau pe piaţa din România puteau să-şi achiziţioneze produse alimentare.

Pe parcursul celor 25 de ani de activitate ai companiei,  obiectivul acesteia a ramas constant:  de a oferi companiilor şi partenerilor soluţii pentru motivarea şi creşterea implicării angajaţilor. Am stat de vorbă despre planurile de viitor şi despre activitatea Pluxee în România cu Manuel Fernandez Amezaga,  CEO Pluxee România şi Bulgaria. Cu o experienţă de peste 13 ani în cadrul companiei din care ultimii 3 s-au concentrat pe activităţile din România şi Bulgaria, Manuel Fernandez Amezaga a fost pe rând directorul comercial al companiei în Spania şi Country CEO în Filipine.

Cum a evoluat compania pe piaţa din România?

„Tichetele de masă au apărut ca răspuns la o nevoie existentă în rândul angajatorilor români: aceea de a le oferi extra beneficii care să susţină eforturile de motivare a propriilor angajaţi. Primii utilizatori de carduri de masă au fost firmele din IT, call center şi cercetare. A urmat apoi în 2006 lansarea voucherului cadou, 2009 a marcat apariţia voucherului turist iar din 2015 românii deja puteau folosi cardurile de masă într-un restaurant, într-o braserie sau o pizzerie din ţară. În prezent, cardurile Pluxee sunt folosite de peste 2 milioane de români în peste 55.000 de locaţii partenere”, a precizat Manuel Fernandez Amezaga.

Cum arată business-ul Pluxee în prezent?

„Pluxee este noul nostru brand, construit pe moştenirea solidă a 25 de ani de Sodexo BRS. Ambiţia noastră este să fim liderul global de soluţii pentru motivarea şi creşterea implicării angajaţilor, deschizând pentru aceştia o lume plină de oportunităţi în care să se bucure mai mult de ceea ce contează cu adevărat pentru ei. Printr-o gamă completă de soluţii inovatoare şi digitale, Pluxee creează experienţe relevante, captivante şi personalizate care contribuie la wellbeing-ul a peste 2 milioane de angajaţi. De la posibilitatea de a lua prânzul zilnic, la evenimente culturale, vacanţe, cadouri până la servicii de telemedicină, produsele Pluxee sunt concepute pentru a aduce mai multă valoare în viaţa oamenilor. Pluxee susţine creşterea puterii de cumpărare, ajută peste 35.000 de clienţi să dezvolte relaţii mai bune cu angajaţii lor şi susţine peste 55.000 de locaţii partenere. În plus, ne-am luat angajamentul de a ne implica mai mult în comunitatea din care facem parte şi de oferi clienţilor şi beneficiarilor noştri opţiuni pentru a face alegeri mai durabile în fiecare zi”, a precizat Manuel Fernandez Amezaga care mai pune accentul pe adaptabilitatea de care trebuie să dea dovadă companiile astfel încât să facă faţă schimbărilor de pe piaţa muncii.

Care este viziunea Pluxee pentru viitor?

„Pluxee este un brand modern care promite partenerilor şi beneficiarilor soluţii inovatoare pentru a se bucura de ceea ce contează cu adevărat pentru ei în viaţa de zi cu zi. Pentru a face acest lucru, suntem ambasadori ai digitalizării şi credem cu tărie în importanţa tehnologiei, în crearea de instrumente noi pentru angajaţi. Aplicaţia Pluxee a depăşit deja pragul de 1 milion de utilizatori români iar în oferta de soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor am inclus deja instrumente inovatoare prin parteneriatele cu platforma de beneficii şi loializare a angajaţilor MyBenefits şi cu compania britanică de tehnologie The Happiness Index. În următorii ani, vom continua să investim în tehnologie astfel încât să susţinem dezvoltarea de produse şi instrumente care îmbunătăţesc experienţa angajaţilor şi eficientizează procesele interne” a încheiat Manuel Fernandez Amezaga.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO