Info

(P) Sportainment, formula de sport şi distracţie care a pus în mişcare peste 80.000 de români şi 200 de companii

Autor: Publicitate

28.01.2016, 09:00 719

Activitatea fizică este strâns corelată cu timpul liber care, în societatea modernă, a căpătat o semnificaţie deosebită. Alegerile privind petrecerea vacanţei, tipul de haine şi “look-ul”, muzica preferată, activităţile recreaţionale – ce includ şi activităţile fizice şi sportul – toate devin, în mod clar, indicatori de lifestyle. Atragerea oamenilor către sport, mişcare în aer liber, pe lângă componenta educaţională, necesită oferte adaptate, moderne, strategii de business şi de marketing specializate şi proiecte implementate impecabil care să reuşească să menţină oamenii activi, să le dezvolte obişuinţe noi. Activităţile fizice constituie, mai mult ca niciodată, elemente de lifestyle şi oferă oamenilor posibilitatea de a-şi exprima personalitatea, modul de petrecere a timpului liber devenind astfel o arenă a proiectelor personale.

Sportul a fost şi va ramâne cel mai accesibil instrument prin care oamenii sunt aduşi împreună, se conectează şi interacţionează uşor, natural. Indiferent de forma de organizare, evenimentele sportive reuşesc să stimuleze spiritul oamenilor, să amplifice pasiunea şi entuziasmul lor, să descopere şi să dezvolte abilităţi, să crească gradul de socializare, să stârnească emoţii şi să creeze amintiri memorabile, demne de a fi împărtăşite cu familia, prietenii sau colegii. Conceptul de Sportainment – combinaţia celor două cuvinte din limba engleză sport şi entertainment - oferă unei persoane mai mult decât sport. El introduce o nouă viziune, aceea în care are loc fuziunea cu distracţia, într-o formulă şi un cadru atractive, care au dat naştere la comunităţi întregi de sportivi amatori. Sportainmentul este reţeta de lifestyle care îi atrage astăzi pe oamenii din întreaga lume şi care pune masele în mişcare.

“Suntem martorii erei globalizării prin sport. Peste tot în lume, milioane de fani ai sportului recreaţional iau pur şi simplu cu asalt linia de Start! Dacă facem comparaţie cu trecutul, astăzi,  oamenii sunt mult mai conectaţi, atât în spaţiul real cât şi online, acest fenomen fiind mai viral ca oricând. Pentru companii şi brandurile lor, Sportainmentul este o oportunitate uriaşă de a fi în mijlocul oamenilor, de a capta entuziasmul acestora şi de a surprinde emoţia în acţiune”, a declarat Tudor Mocuţa, director IT& New Bussines al MPG, companie care se poziţionează drept lider în piaţa locală din punct de vedere al creării şi coordonării de platforme complexe de evenimente sportive pentru amatori.

5 sisteme de Sportainment şi peste 4.000 de evenimente dedicate amatorilor, la nivel naţional

La 19 ani de la înfiinţare, MPG are un portofoliu de peste 4.000 evenimente coordonate la nivel naţional. Mai bine de 80.000 de oameni sunt familiari cu proiectele acestei firme şi au luat startul la competiţii de ciclism şi de alergare, au disputat meciuri de tenis sau au concurat pentru un loc pe podium în cele mai relaxante campionate sportive pentru companii, organizate pe 10 discipline sportive.

“Cu MPG se face mişcare în primul rând pentru recreere, dar totodată se construiesc amintiri frumoase, se leagă prietenii şi se formează comunităţi, se trăiesc emoţii intense, se creează legături profesionale şi, uneori, se fac afaceri noi. Toate proiectele noastre se bazează pe concepte moderne de a face sport, care ţintesc formarea unui obicei sănătos şi plăcut, iar evenimentele sunt adaptate abilităţilor oricărui participant şi au o importantă componentă de entertainment. Noi nu implementăm evenimente punctuale ci sisteme de evenimente ce au calendare anuale care permit oamenilor să aibă o activitate sportivă continuă, într-un cadru organizat. Aceste sisteme se bazează pe platforme IT complexe care folosesc cei mai avansaţi algoritmi de evaluare a performanţelor participanţilor, iar acest fapt ne permite poziţionarea acestora la nivelurile de abilităţi care să le ofere cele mai mari satisfacţii în competiţii. De asemenea, aceste platforme asigură coagularea comunităţilor, formate prin pasiunile oamenilor, precum şi o comunicare directă şi continuă cu membrii sistemelor noastre, o permanentă evaluare şi îmbunătăţire a implementării evenimentelor atât din punct de vedere al participanţilor cât şi al sponsorilor,” a explicat Tudor Mocuţa (foto stânga).

Compania a creat, a implementat şi coordonează, în momentul de faţă, cinci sisteme sportive bazate pe conceptul de Sportainment marca MPG: Tenis Partener - www.tenispartener.ro şi Tenis10 - www.tenis10.ro, destinate adulţilor şi copiilor pasionaţi de tenis; Riders Club - www.ridersclub.ro, un sistem de competiţii de ciclism mountain bike desfăşurate în unele dintre cele mai pitoreşti zone de şes, deal şi munte; RUNFEST - www.runfest.ro, o platformă de concursuri de alergare în pădure care oferă participanţilor o experienţă inedită; Romanian Corporate Sports - www.corporatesports.ro, sistemul de campionate pe echipe prin care angajaţii firmelor pot avea acces la programele de wellbeing, dar şi la întreaga ofertă sportivă. Totodată, MPG a creat şi un eveniment unic, în care oamenii sunt provocaţi să îşi testeze limitele într-un mod distractiv, şi anume URBATLON - www.urbatlon.ro, o cursă de alergare cu obstacole, organizată anual la Arena Naţională din Bucureşti. 

 

Bazate pe conceptul Sportainment, proiectele MPG au creat comunităţi de oameni activi şi dornici de distracţie prin sport şi au transformat evenimentele în experienţe reale şi digitale, demonstrând că sportul recreaţional în combinaţie cu o serie de concepte de entertainment, bine gândite şi implementate responsabil, aduc oamenii împreună, îi inspiră şi îi fac să se implice emoţional. Produsul de sport recreaţional, ca oricare alt produs, trebuie adaptat permanent la cerinţele consumatorilor. Nevoile şi motivaţiile se schimbă mult mai repede în zilele noastre. Este cunoscut faptul că cererea de sport competiţional a scăzut în favoarea celei pentru sportul recreaţional. Acest lucru este determinat de noile tendinţe legate de sănătate, de nevoia de relaxare şi distracţie, de a trăi experienţe inedite, de dorinţa de a arăta cât mai bine, de a fi în formă, practic este vorba de cele mai multe ori de motive sociale”, a explicat directorul MPG.

Beneficiile Sportainmentului, reflectate în calitatea vieţii participanţilor cât şi în bilanţurile financiare ale companiilor. Angajaţii a peste 200 de firme se bucură de aceste beneficii

Sportul şi relaxarea în natură schimbă în bine şi într-un mod vizibil viaţa unui om şi implicit relaţia cu firma pentru care lucrează. Tot mai multe companii au bugetat unul sau mai multe programe de wellbeing pentru angajaţii lor. Statisticile au arătat că un program de wellbeing bine gândit şi implementat are mai multe avantaje, printre care: scăderea costurilor cu întreţinerea sănătăţii salariaţilor, respectiv mai puţine zile de concediu medical şi cheltuieli cu tratamentele în poliţele de asigurare; creşterea productivităţii pe fondul existenţei unui tonus mai bun atât fizic cât şi psihic al oamenilor; apreciere şi recunoştinţă din partea angajaţilor s.a.m.d.

Succesul unui program de wellbeing vine în urma unei strategii bine puse la punct, cu obiective pe termen scurt dar şi lung, atât pentru salariaţi cât şi pentru firmă. Un program de succes necesită timp şi continuitate în implementare şi ar trebui să facă parte din cultura organizaţională a companiei. Acesta implică componente de activitate fizică, educaţie, comunicare, recunoaştere şi premiere a rezultatelor obţinute. Totodată, programul ales ar trebui să exprime viziunea comună a salariaţilor şi a angajatorilor, să fie atractiv, modern, adaptat abilităţilor celor care îl urmează, pasiunii sau disponibilităţii angajaţilor de a se implica. Condus de oameni dinamici şi pasionaţi, programul de wellbeing devine astfel “un joc”complex, plăcut şi de lungă durată.

“Considerăm că este foarte important să avem un stil de viaţă activ şi dorim să folosim orice oportunitate de a face sport. Astfel, în calitate de angajaţi ai Coca-Cola, luăm parte la diferite evenimente sportive, fie adresate companiilor, fie destinate publicului larg, alergare, maratoane cicliste. Accesăm o arie destul de largă de activităţi sportive, în care avem cel puţin jumătate din numărul de angajaţi implicaţi, care fac mişcare”, a afirmat Jaak Mikkel, directorul general Coca-Cola HBC România, în cadrul uneia dintre competiţiile între echipe organizate de MPG, la care a luat parte.

Sportainment pentru salariaţi în programul de wellbeing derulat de MPG

Orice om care doreşte să facă mişcare, să se relaxeze într-un mod plăcut şi distractiv găseşte o oportunitate în proiectele MPG datorită diversităţii lor. Orice manager care îşi propune să aibă angajaţi mai fericiţi, sănătoşi, optimişti şi creativi poate apela cu încredere la programe de wellbeing care răspund celor mai diverse pasiuni ale oamenilor: ciclism, alergare, tenis de câmp, fotbal, tenis de masă, baschet, bowling, biliard, darts, karting etc. Practic, nu este lună în care să nu existe un eveniment sportiv în calendar, toate fiind accesibile oricărei persoane, indiferent de abilităţile sale fizice.

Reprezentantul echipei RA ROMATSA, Ionel Albu, a explicat care sunt beneficiile accesării unui astfel de program: “Participarea echipei ROMATSA la competiţiile MPG se face cu regularitate. Avem o activitate stresantă şi aceste competiţii reprezintă un mod excelent de relaxare, astfel că toţi colegii mei vin cu plăcere şi dau curs invitaţiei la sport. Este reconfortant şi se încarcă bateriile!”.

   

Analiza MPG arată că, în cazul în care abordarea ofertei de sport este direct legată de pasiunea oamenilor, angajaţii răspund în procent de peste 90% la programul de wellbeing, ceea ce este un câştig foarte mare pentru ambele părţi. În unele cazuri, cererea vine chiar din partea salariaţilor, aceştia oferind argumente conducerii şi departamentului de resurse umane, prin faptul că doresc să reprezinte compania la diverse evenimente sportive, având la bază performanţele lor.

“Ne-am format o echipă, ne cunoaştem şi pot spune ca meciurile au fost destul de uşoare şi relaxante. Avem încredere în noi, dar presiunea este destul de mare pentru că ne dorim să şi câştigăm. Am fost pe primul loc în competiţiile trecute şi trebuie acum să încercăm să ne menţinem pozitia de echipă campioană. Întotdeauna sportul uneşte oamenii, iar în urma acestor competiţii s-au legat prietenii şi ajută la crearea unui spirit de echipă si la o colaborare mai bună”, a subliniat Alexandru Olariu, căpitan de echipă şi angajat al IBM România.

La nivelul unor companii din România există o preocupare mai mult decât laudabilă pentru promovarea mişcării şi atragerea angajaţilor către sport şi distracţie. Cel mai adesea membrii echipei de management reprezintă motorul acestor activităţi şi totodată liderii care impulsionează oamenii şi formează echipe.

“Am iniţiat un club sportiv dedicat oamenilor din companie, Catena Racing Team. Acum, la doi ani de activitate, pot spune că este o reuşită. S-au creat multe prietenii, am petrecut multe clipe frumoase împreună şi am obţinut multe trofee în cadrul competiţiilor organizate de MPG. Am încercat iniţial să particip la toate concursurile pentru a da elan celor mai timizi. La ora actuală, pot să spun că nu mai este nevoie de acest imbold deoarece rândurile noastre se măresc în fiecare lună. Este o mare bucurie pentru mine să vad ce frumos s-a concretizat această idee şi ce bine a fost adoptată de colegii mei”, a povestit  Radu George, director general al Fildas Group.

Cele mai “sportive” companii din portofoliul MPG

Prin pachetele de wellbeing, angajaţii a peste 200 de firme sunt implicaţi în tenis de câmp, ciclism, alergare, fotbal, tenis de masă, baschet, bowling, karting, biliard, darts şi golf. Printre cele mai “sportive” companii care au accesat programele de wellbeing oferite de MPG se remarcă Coca-Cola HBC România, Engie, Catena – Fildas Group, IBM România, Vulpoi & Toader Management, Luca Way, Vodafone România, Pepsico, RA Romatsa, Bosch, Honeywell, DPD, Adobe Systems România, Interbrands M&D, MedLife, Reţeaua de Sănătate Regina Maria, Farmexim, RTPR ALLEN OVERY, Lindab România, Daimler, BCR, Friesland Campina, Siveco România, Sanador şi Heineken România.

Oferta MPG în 2016: peste 750 de evenimente sportive pentru amatori, pe tot parcursul anului

MPG furnizează companiilor soluţii complete de sport şi relaxare prin programe de wellbeing personalizate, derulate pe tot parcursul anului, la cel mai bun raport preţ-calitate. Pe de altă parte, proiectele MPG oferă prin conceptul de Sportainment oportunităţi unice de conectare a brandurilor cu cele mai mari comunităţi de oameni activi din România. Membrii comunităţilor MPG sunt persoane dinamice care au ales un stil de viaţă activ şi sănătos, cu motivaţii aspiraţionale puternice şi cu personalitate, din categoria „trendsetters”, oameni valoroşi pentru orice brand care doreşte să atragă astfel de clienţi.

Pentru detalii, vă invităm să vizitaţi www.corporatesports.ro, dar şi www.mpg.com.ro  pentru a vedea toate proiectele sportive ale MPG, destinate amatorilor de mişcare, iar pentru o ofertă personalizată si calendarul MPG 2016 vă puteţi adresa la: corporate@mpg.com.ro.    

Sursă foto: MPG, Cristian Păunică

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO