Info

(P) Cum au ajuns cunoscute brandurile de top din lumea modei sport: Nike si Adidas

Brandurile au ajuns să ne influenţeze într-o mare măsură viaţa, de la hainele pe care le purtăm, la alimentele pe care le alegem, dispozitivele pe care le folosim şi multe altele. Consumatorii tind să îşi schimbe preferinţele destul de rapid, iar firmele trebuie să pună accent pe experienţa fiecărei persoane pentru a se diferenţia de competitori.

Astfel, fiecare afacere de top din lumea modei sport a adoptat strategii constante de marketing prin care să fie la curent cu nevoile utilizatorilor şi să le ofere ce îşi doresc, fie parteneriate cu atleţi cunoscuţi sau colecţii într-un stil athleisure.

În spatele fiecărui brand cunoscut se află o persoană sau o poveste care îi ajută să iasă în evidenţă faţă de restul pieţei. În acest articol vei afla cum au început şi cum au ajuns faimoase cele mai cunoscute branduri de modă sport: Nike şi Adidas.

1.Nike

Nike este brandul de modă sport care domină piaţa cu o cifră de afaceri de aproximativ 37 miliarde de dolari. A ajuns în top după ani de marketing inteligent, inovaţie tehnică şi un design care impresionează cu fiecare nouă colecţie.

A fost fondată în 1964 de către Bill Bowerman şi Phil Knight. Firma are trei elemente celebre după care este recunoscută: numele Nike inspirat de zeiţa greacă a victoriei, bine-cunoscutul „swoosh” care imită aripile acesteia şi fraza foarte inspirată „Just do it”.

Brandul Nike este celebru pentru calitatea pantofilor sport de alergat, dar şi pentru pantofi sport creaţi pentru diverse sporturi precum baseball, hochei, tenis şi haine sport, într-o varietate de modele.

Echipa de design a firmei a creat celebrii Nike sneakers care au ajuns să fie cei mai populari pantofi sport din istorie. Modelele Air Jordan şi Tailmax au fost foarte apreciate pentru tehnologia revoluţionară folosită în construcţia lor.

Mai mult, Nike sponsorizează atleţi de top din diverse sporturi, de exemplu golf, fotbal şi tenis. Printre numele cunoscute se numără Tiger Woods, Cristiano Ronaldo şi Rafael Nadal.

2. Adidas

Al doilea brand în ordinea cifrei de afaceri din lumea modei sport este Adidas cu aproximativ 25 de miliarde de dolari. Afacerea a fost pornită în 1920 de Adi Dassler – de la care vine şi numele – un jucător pasionat de fotbal care îşi dorea să creeze pantofi sport cât mai performanţi.

Adidas a devenit cunoscut pentru designul revoluţionar încă din 1928 la Olimpiada din Amsterdam. Când Dassler a murit în 1959, avea la activ deja 700 patente pentru pantofi sport şi alte echipamente atletice.

Brandul a avut mereu ca strategie de marketing sponsorizarea vedetelor din lumea sportului. Spre exemplu, la celebrul meci de box din 1971 „Fight of the Century”, atât Muhammad Ali, cât şi Joe Frazier purtau pantofi de box Adidas.

Deşi a început ca o afacere de familie, acum a ajuns o corporaţie, Adidas-Salomon AG cu gigantul francez Salomon. Mai mult, Adidas a achiziţionat şi brandul Reebok, care îi permite să se afle în competiţie directă cu Nike pe piaţa din America.

 

Nike şi Adidas sunt exemple perfecte de afaceri de succes care, cu ajutorul unor strategii foarte bune de marketing – sponsorizări ale marilor atleţi, spoturi publicitare care tratează subiecte de interes -  şi inovaţii în tehnologie, au ajuns să aibă monopol pe piaţa de haine şi încălţăminte sport.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.