Caută doar în titlu
Info

Oracle România: Soluţiile cloud au devenit prima opţiune a companiilor româneşti, indiferent de dimensiunea sau industria în care activează

Articol cu conţinut publicitar

În ultimii ani, cererea pentru soluţii cloud a început să crească şi pe plan local, după ce mult timp acestea au fost văzute cu o oarecare reticenţă din partea companiilor locale. Acum însă, soluţiile şi serviciile cloud sunt privite ca un mijloc de a optimiza, îmbunătăţi şi a reduce costurile în desfăşurarea activităţii unei companii cu atât mai mult în noul context de piaţă dictat de pandemie care a accelerat procesele de transformare digitală din cadrul tuturor organizaţiilor.

Companiile locale de dimeniuni medii şi mici au acces în prezent la soluţii folosite până de curând doar de companiile mari dat fiind costurile şi gradul de complexitate mai ridicate, însă tehnologia cloud le-a făcut accesibile şi pentru IMM-uri şi chiar start-up-uri. Astfel, companiile locale au apelat spre exemplu la diferite tipuri de servicii în cloud furnizate de gigantul American Oracle – unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa globală de soluţii şi servicii cloud. Printre acestea se numără servicii de infrastructură superioare pentru acomodarea unor aplicaţii noi sau migrarea unora existente, servicii de gestionare centralizată a datelor în interiorul organizaţiei, soluţii de tip analiză şi raportare pentru a dobândi o mai bună vizibilitate asupra modului în care îşi desfăşoară activitatea, platforme de integrare facilă şi securizată între diferitele aplicaţii existente, ş.a.m.d.

Victor Maghiari, technology sales director în cadrul Oracle pentru România, Moldova şi ţările din zona Adriatică, a dat mai multe detalii despre modul în care adoptarea soluţiilor cloud facilitează transformarea digitală în rândul companiilor româneşti în interviul de mai jos:

Cum s-a schimbat percepţia companiilor româneşti în ceea ce priveşte adopţia soluţiilor cloud? Ce impact au avut în transformarea digitală a companiilor de pe piaţa românească?

Victor Maghiari, Oracle România: Observăm un interes deosebit pentru adopţia soluţiilor cloud în rândul clienţilor şi partenerilor din piaţa locală. Putem identifica un trend crescător, accelerat în ultimii ani. Serviciile cloud sunt în sfârşit privite ca un mijloc de a optimiza, îmbunătăţi şi a reduce costurile în desfăşurarea activităţii, iar acest lucru este demonstrat de clienţii care apelează la soluţiile Oracle Cloud într-un număr din ce în ce mai mare. Discuţia despre nevoia de digitalizare este pe ordinea de zi a tuturor companiilor, dar nu mulţi sunt cei ce înregistrează un real progres în această direcţie. În practică lucrurile se demonstrează a fi mult mai complicate, iar serviciile cloud pot reprezenta platforma tehnologică ideală pentru a susţine efortul de transformare digitală, oferind soluţii superioare din punct de vedere al funcţionalităţilor, a disponibilităţii şi performanţei.

Să luăm exemplul Zoom: aflat în imposibilitatea de a răspunde numărului imens de clienţi, Zoom a apelat la elasticitatea serviciilor Oracle Cloud pentru a putea scala la nivel global şi a oferi cea mai bună experienţă utilizatorilor.

Astăzi mai mult că niciodată trebuie să dobândim agilitatea de a opera eficient într-un mediu în continuă schimbare. Prin digitalizare putem transforma această dinamică în oportunitate, iar serviciile cloud ne permit să adresăm foarte rapid proiecte complexe ce răspund unor solicitări de afaceri formulate de echipele de marketing, vânzări, resurse umane şi altele.

 

Ce soluţii de cloud folosesc în prezent companiile din România şi pentru ce anume? Cum era acum 5 ani spre exemplu şi ce s-a schimbat între timp?

Victor Maghiari, Oracle România: Discutăm de clienţi ce au apelat la diverse tipuri de servicii, în funcţie de nevoile acestora: servicii de infrastructură superioare pentru acomodarea unor aplicaţii noi sau migrarea unora existente, servicii de gestionare centralizată a datelor în interiorul organizaţiei, soluţii de tip analytics şi raportare pentru a dobândi o mai bună vizibilitate asupra modului în care îşi desfăşoară activitatea, platforme de integrare facilă şi securizată între diferitele aplicaţii existente, şi multe altele. Oracle Cloud oferă o gamă vastă de servicii, motiv pentru care regăsim clienţi ce au selectat Oracle ca furnizor preferat în toate industriile şi sectoarele de activitate.

Ce este interesant: dacă până nu demult companiile mici şi mijlocii nu apelau la soluţiile folosite în mediile enterprise pe motiv de costuri şi complexitate, prin intermediul serviciilor Oracle Cloud pot implementa aceeaşi platformă tehnologică folosită de numele mari din industrie. Vorbim de o democratizare a soluţiilor enterprise.

Dacă ar fi să ne raportăm la ce se întâmpla în urma cu cinci ani, când serviciile cloud erau privite cu o oarecare reticenţă, astăzi sunt de cele mai multe ori prima opţiune indiferent de natura proiectului. Putem spune că se bucură de o mult mai mare încredere, atât pentru utilizarea în medii de producţie, testare, dezvoltare sau disaster recovery.

Care sunt atuurile soluţiilor cloud în funcţie de problema pe care o rezolvă?

Victor Maghiari, Oracle România: Parte din răspuns se regăseşte în întrebare: depinde foarte mult de problema pe care încercam să o rezolvăm. Serviciile cloud sunt în esenţă instrumente cu ajutorul cărora căutam să îmbunătăţim un anumit proces sau să remediem o anumită deficienţă. Spre exemplu, putem securiza modul în care utilizatorii se autentifică în diferitele aplicaţii din cadrul companiei sau modul în care extragem informaţia din diferite sisteme sub forma unor rapoarte şi analize uşor de interpretat. Pornim întotdeauna de la scopul proiectului, iar serviciile cloud sunt introduse ca nişte piese într-un puzzle ce descrie arhitectura soluţiei propuse. Tehnologia răspunde nevoii, şi nu invers. Avantajul utilizării serviciilor cloud este că pot fi implementate într-un timp foarte scurt, nu necesită administrare, sunt uşor de utilizat, iar responsabilitatea bunei funcţionări şi asigurarea securităţii serviciului cade în atribuţia furnizorului. Foarte important de subliniat: serviciile cloud nu sunt construite la fel de toţi furnizorii. Caracteristici fundamentale pentru Oracle Cloud sunt securitatea şi performanţa superioară a serviciilor. Tu ca şi utilizator îţi poţi concentra eforturile pe creşterea businessului şi nu pe operarea unor sisteme informatice în condiţii optime.

Cum anume ajută soluţiile cloud la transformarea digitală a companiilor?

Victor Maghiari, Oracle România: Transformarea digitală înseamnă în esenţă încorporarea tehnologiei în modul în care operăm, cu scopul de a oferi servicii de calitate superioară utilizatorilor finali. Acest efort se poate traduce în implementarea unor noi canale de comunicare, de exemplu prin adoptarea unui robot conversaţional sau automatizarea unor procese care să reducă timpul de aşteptare pentru diferite solicitări. Sunt două din multele exemple ce pot fi enumerate. Soluţiile cloud oferă flexibilitatea de a experimenta implementarea unor noi soluţii, adesea în termen de zile sau chiar ore, având garanţia că bunele practici au fost implementate la nivelul serviciului de către furnizor. Economic, avem posibilitatea de a utiliza servicii pe o perioadă limitată de timp iar la nevoie putem acomoda încărcări suplimentare fară a fi nevoie de investiţii planificate în avans. Aceste avantaje tehnice şi economice fac ca soluţiile cloud să fie platforma tehnologică ideală în efortul de transformare digitală.

Care sunt principalele procese/activităţi din cadrul unei companii care se pot muta cu uşurinţă în cloud?

Victor Maghiari, Oracle România: Adesea, ca primă utilizare, clienţii implementează protejarea datelor în cloud prin proceduri de backup. Are foarte mult sens să stocăm la nivelul cloud-ului o copie a datelor sensibile, pentru că în eventualitatea unui eveniment nefericit acestea să poată fi recuperate. Este unul din cele mai întâlnite scenarii datorită costurilor extrem de reduse, permiţându-i clientului să se familiarizeze cu platforma Oracle Cloud. În acelaşi timp, reprezintă primul pas în crearea unui mediu de tip disaster recovery: o infrastructură secundară ce va fi folosită la nevoie. Împotriva tuturor recomandărilor, identificăm mulţi clienţi ce nu dispun de un astfel de mediu, iar cloud-ul este soluţia ideală din toate punctele de vedere pentru implementarea acestuia.

Cum anume sprijiniţi companiile în adoptarea serviciilor cloud?

Victor Maghiari, Oracle România: Întotdeauna avem o abordare consultativă: suntem alături de clienţii noştrii la fiecare pas, punând în folosul acestora întreaga noastră expertiză, de la momentul proiectării până la utilizarea în producţie. Avem posibilitatea de a pune la dispoziţie gratuit medii de test, iar cu sprijinul inginerilor noştrii puteţi testa diferite scenarii şi soluţii. În plus, oferim resurse gratuit în Oracle Cloud pe o perioadă nelimitată pentru fiecare client, precum cele două instanţe de baze de date autonome. Pentru startup-uri oferim resurse gratuit şi acţiuni de marketing comune pentru promovarea soluţiilor acestora. Suntem extrem de activi, motiv pentru care invit companiile interesate să ne contacteze pentru a stabili împreună modul în care soluţiile Oracle Cloud pot fi de ajutor.

Soluţiile şi serviciile cloud reprezintă unul dintre pilonii transformării digitale, proces care accelerează tot mai mult în mediul de business, indiferent de industria din care fac parte companiile. Dintre avantajele acestora merită să fie reţinute implementarea rapidă, uşurinţa de utilizare şi faptul că nu este necesară administrare, asigurarea bunei funcţionări fiind responsabilitatea furnizorului.

 

Victor Maghiari, technology sales director în cadrul Oracle pentru România, Moldova şi ţările din zona Adriatică: “Transformarea digitală înseamnă în esenţă încorporarea tehnologiei în modul în care operăm, cu scopul de a oferi servicii de calitate superioară utilizatorilor finali.”

Monitorul Partidelor Replica lui Cîţu pentru Orban
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.