Info

Nutrivita: ”În piaţa produselor BIO marcate de un uşor declin, categoria de produse pentru copii continuă să crească”

ADVERTORIAL

Nutrivita: ”În piaţa produselor BIO marcate de un...

Autor: Publicitate

15.01.2024, 15:12 126

Pe o piaţă dominată de contextul inflaţionist, orientarea consumatorului spre alternative mai accesibile cum ar fi mărcile proprii ale retailerilor, dar şi de provocări legislative şi fiscale, Nutrivita, unul dintre pionierii raftului de BIO si dietetice din România încă din 2007, mizează pe inovaţie şi pe campanii de marketing cu microinfluenceri pentru a-şi asigura creşterea pe segmentul alimentelor bio pentru copii. Pe această piaţă încă în formare,  dar foarte dinamică, Nutrivita ofera de peste 8 ani prima gama românească de produse BIO pentru copii, sub marca Bio Junior (cereale de mic dejun, snack-uri, biscuiti).

Tendinţele pe piaţa produselor bio alimentare pentru copii sunt în continuă evoluţie, însă unele dintre principalele tendinţe observate includ:

Ingrediente ecologice şi din surse sustenabile: Părinţii sunt tot mai interesaţi de produsele alimentare pentru copii care conţin ingrediente ecologice/bio şi provenite din surse durabile. Aceasta înseamnă că produsele sunt cultivate fără pesticide şi fertilizatori sintetici, iar ambalajele sunt concepute să minimizeze impactul asupra mediului.

Fără alergeni şi ingrediente naturale: Din ce în ce mai mulţi părinţi caută produse bio alimentare care să fie fără alergeni şi să conţină ingrediente naturale, minim procesate. Acest lucru este important pentru părinţii care doresc să evite potenţialele alergii şi să ofere copiilor alimente cât mai apropiate de starea lor naturală.

Varietate mai mare de opţiuni vegetariene şi vegane: O tendinţă notabilă este creşterea opţiunilor vegetariene şi vegane pentru copii. Părinţii care adoptă un stil de viaţă vegetarian sau vegan doresc să ofere copiilor lor alternative sănătoase şi hrănitoare la produsele de origine animală.

Alimente funcţionale şi suplimente nutriţionale: Există o creştere a cererii pentru produse bio alimentare pentru copii care includ ingrediente funcţionale, precum probioticele pentru sănătatea digestivă, omega-3 pentru dezvoltarea creierului şi vitaminele esenţiale. Aceste produse sunt concepute să ofere beneficii nutriţionale suplimentare.

Ambalaje prietenoase cu copiii: Ambalajele atrăgătoare şi prietenoase cu copiii devin din ce în ce mai populare. Designul creativ, culorile vii şi ambalajele practice pot influenţa alegerile părinţilor şi atrage copiii către alimentele sănătoase.

Transparenţă şi informaţii detaliate: Părinţii doresc mai multă transparenţă cu privire la provenienţa ingredientelor, procesul de producţie şi valoarea nutriţională a produselor alimentare pentru copii. Etichetele clare şi informaţiile detaliate despre produse devin tot mai importante.

Snack-uri sănătoase şi on the go: Produsele bio alimentare pentru copii sub formă de snack-uri sănătoase şi uşor de transportat sunt tot mai căutate. Părinţii apreciază opţiunile convenabile şi hrănitoare pentru a oferi alternative mai sănătoase pentru pacheţel sau gustare.

Gama Bio Junior a avut o evoluţie pozitivă în 2023. Luna aceasta, compania a extins gama cu un sortiment nou de snack-uri sănătoase – Inimioare cu cheddar, un snack crocant din porumb, fără gluten, cu conţinut redus de sare. Acest produs completează gama de snack-uri fără gluten şi asigură o  creştere sănătoasă segmentului de produse pentru copii. ”Bio Junior a avut o crestere in volum de 18,8% in primele 11 luni ale anului comparativ cu perioada similara a anului anterior. Ponderea Bio Junior în total sortiment în primele unsprezece luni ale anului este de 13.7%%, în uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ne aşteptăm ca ponderea să crească până în jurul a 15% pe fondul consolidării distribuţiei pentru noul sortiment lansat”, spune Adelina Păsat, Director Comercial al Nutrivita Marketing şi Distribuţie.

Nutrivita a lansat gama BIO Junior a pornit la drum în 2015 cu doar 2 articole, Bulgăraşi cu Miere şi Petale Ciocolată cu pudră de ciocolată elveţiană, ambele produse în Elveţia, la una din fabricile de top de cereale de mic dejun. Produsele s-au bucurat de aprecierea consumatorilor, astfel încat gama a fost extinsă cu alte reţete de-a lungul anilor, azi numărând 12 articole.

”În 2020 am vrut să le oferim părinţilor o alternativă mai sănătoasă la micul dejun, aşa că am lansat varianta de cereale cu conţinut redus de zahăr (-21% faţă de reţeta clasică), iar în 2021 am îmbunătăţit reţeta la Pernuţe Scorţisoară, unde am adăugat un plus 55% fibre. Anul 2022 a adus o inovaţie în zona cerealelor bio pentru copii - primul mix de două tipuri de cereale (ineluşe şi pufarine). Alături de gama de cereale am introdus în 2019 o gamă de snacking fără coloranţi şi conservanţi: biscuiţi fabricaţi din ingrediente integrale în Franţa şi în 2020 sticks-uri fără gluten şi sursă de fibre. Astfel, mergem cu inovaţia în rând cu trendul pieţei de bio. Nu mai e suficient pentru un consumator educat un simplu produs certificat ecologic ci trebuie să adăugăm şi beneficii funcţionale: conţinut redus de sare, zahăr, grăsimi, supliment de fibre, alimente adaptate intoleranţelor alimentare de care suferă foarte mulţi copii, etc”, a mai punctat Adelina Păsat.

Pentru 2024 Nutrivita se aşteaptă la o atenţie sporită a consumatorilor atât cu privire la cheltuieli, cât şi la calitatea alimentelor consumate.

”Fiindcă este vorba despre copii, unde părinţii îşi doresc calitate şi siguranţă, scăderile de volume care se văd deja pe zona produselor convenţionale pentru copii vor afecta într-o măsură mai mică segmentul de produse BIO. Va conta foarte mult inovatia, ca factor de creştere, dar şi puterea furnizorilor de a fi mereu în atenţia consumatorilor, într-un context de piaţă extrem de provocator la nivelul legislaţiei şi al fiscalităţii. Vor câştiga brandurile care vor vorbi pe limba copiiilor, iar noi mizăm pe Social Media ca principal canal de comunicare si educare, prin lasarea unei platforme de ecologie pentru juniori”, concluzionează Adelina Păsat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO