Info

InAfaceri.ro, aplicaţia fondată de Alin Meteşan pentru antreprenorii din România: vinzi sau cumperi afaceri, accesezi fonduri nerambursabile şi găseşti investitori

Articol cu conţinut publicitar

InAfaceri.ro, aplicaţia fondată de Alin Meteşan pentru...

Autor: Publicitate

02.05.2023, 10:59 1951

Alin Meteşan a ştiut dintotdeauna că vrea să devină antreprenor. La 25 de ani a înfiinţat o firmă de IT, iar în 2020 a lansat aplicaţia InAfaceri.ro, o platformă dedicată antreprenorilor. InAfaceri.ro este locul unde poţi cumpără un business, poţi vinde unul existent, te poţi conecta cu alte persoane din industria afacerilor sau poţi accesa Fonduri Nerambursabile. Despre toate acestea ne povesteşte Alin Metesan în interviul de mai jos. 

1.      Cum ai pornit pe drumul antreprenoriatului şi cum a venit ideea lansării unei aplicaţii de business?

Antreprenoriatul m-a interesat de mic, deşi nu se utiliza acest termen pe atunci, dar abia la 25 de ani am pornit cu acte în regulă pe acest drum, înfiinţând prima firma de IT alături de un partener.

Ideea lansării acestei aplicaţii a venit din cauza sau mai bine zis datorită unui eşec/faliment pentru că a fost momentul perfect pentru a avea curaj să-mi pun în practică viziunea.

2.      Ce înseamnă aplicaţia/platforma InAfaceri.ro, cui se adresează şi ce servicii oferă?

Aplicaţia InAfaceri.ro este un ecosistem menit să satisfacă toate nevoile antreprenorilor într-o singură platformă. Practic îi ajutăm pe antreprenori să vândă sau să cumpere afaceri, să acceseze Fonduri Nerambursabile, să găsească investitori şi nu în ultimul rând să-şi promoveze afacerile.

3.      Caută românii să cumpere business-uri deja existente sau tendinţa este de a porni mai degrabă un business de la zero?

În ultimul an, mai ales după pandemie, interesul pentru achiziţionarea de afaceri la cheie a crescut, asta pentru că un business pornit de la zero necesită mai mult timp, răbdare şi evident muncă.

4.      Ce serviciu este de fapt cel mai căutat în cadrul InAfaceri.ro şi de ce?

Cel mai căutat serviciu este cel de evaluare şi vânzare afaceri, unde suntem lideri la nivel naţional în mediul online, dar şi Consultanţă Fonduri Europene, unde ne-am diferenţiat în piaţă prin cele 3 principii de bază cu care lucrăm: informare, transparenţă şi predictibilitate.

5.      Ce a însemnat mutarea de la Cluj la Bucureşti a business-ului InAfaceri.ro?

Primul an în Bucureşti a fost cel mai greu an din viaţa mea, dar mutarea la Bucureşti a fost totodată şi cea mai bună decizie pentru business-ul meu. Sunt mult mai multe oportunităţi, oamenii mult mai proactivi, am şi riscat mult, dar până la urmă a meritat şi am scalat business-ul mult mai repede decât plănuiam.

6.      Cu ce se diferenţiază aplicaţia InAfaceri.ro faţă de alte aplicaţii de business? De ce să o folosească oamenii de business?

Aplicaţia InAfaceri.ro se diferenţiază prin faptul că reprezintă un ecosistem pentru mediul de business cu servicii integrate, dar este în acelaşi timp şi platformă de tip marketplace unde utilizatorii se pot lista şi promova singuri.

7.      Câţi utilizatori a atras aplicaţia de la lansare şi ce estimări aveţi pentru finalul acestui an?

Avem aproximativ 30.000 utilizatori şi avem ca obiectiv să ajungem la 100.000 utilizatori până la finalul acestui an.

8.      Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru aplicaţie?

Am implementat de curând o secţiune nouă în aplicaţie, mai precis “INVESTIŢII”, special concepută pentru cei care îşi caută partener/investitor pentru afacerea lor, dar şi pentru cei care vor să investească. Este ceva nou şi de interes în piaţă,  prin urmare dorim să dezvoltăm această secţiune atât ca marketplace pentru listare, cât şi partea de servicii de evaluare şi identificare investitori.

9.      Sunt puţine persoane din domeniul de business care activează şi pe TikTok. Dar tu ai dezvoltat o comunitate interesată de business de peste 60000 utilizatori. Sunt şi videoclipuri informative postate care au peste 500.000 vizualizări. Ce vor să afle românii? Care sunt curiozităţile în materie de business?

Contul de TikTok l-am creat cu scopul de a informa corect oamenii interesaţi de Fonduri Europene. Firmele de consultanţă din România nu au o reputaţie foarte bună, motiv pentru care, prin cele 3 principii de business (informare, transparenţă, predictibilitate) ne-am diferenţiat în piaţă şi am reuşit să formăm o comunitate atât de numeroasă şi totodată foarte mulţi clienţi mulţumiţi.

10.   Cum a fost afectat mediul de afaceri de schimbările din Codul Fiscal, de majorările de impozit, de ameninţarea unei crize economice în 2023?

Mediul de afaceri a fost serios afectat de schimbările Codului Fiscal, atât din cauza majorării impozitului pe profit, dar şi din cauza limitării de a fi acţionar majoritar în mai mult de 3 firme, fapt care a determinat ca foarte mulţi antreprenori să-şi vândă firmele sau chiar să le cesioneze în mod gratuit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO