Info

Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip Morris România: Ne transformăm pentru a construi un viitor fără fum

Articol cu conţinut publicitar

Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip Morris România

Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip Morris România

Autor: Publicitate

07.03.2023, 15:39 261

Compania se transformă fundamental pentru a construi un viitor fără fum. Ce obiective v-aţi stabilit pentru acest an, în cadrul echipei de Marketing & Digital din Philip Morris România?

Viziunea noastră rămâne neschimbată şi în 2023, pentru că o Românie fără fum este posibilă. De-a lungul ultimilor ani, am observat un interes tot mai mare pentru alternativele fără fum din portofoliul nostru, pe care îl extindem continuu pentru a răspunde nevoilor diverse şi în permanentă evoluţie ale consumatorilor. Anul acesta ne propunem să continuăm campaniile de educare a fumătorilor adulţi cu privire la beneficiile produselor noastre şi să construim experienţe memorabile de produs şi de brand pentru a menţine la cote ridicate entuziasmul utilizatorilor noştri adulţi.

Ne-am diversificat canalele de comunicare şi am îmbunătăţit permanent experienţa pentru a corespunde nevoilor şi tendinţelor din piaţă. Rezultatul? Peste 400.000 de fumători români adulţi au ales IQOS şi lil Solid ca alternative mai bune la continuarea fumatului.

În România avem şansa să schimbăm vieţile a 5 milioane de fumători. Nu este un lucru simplu şi nu se va întâmpla peste noapte, însă pot să vă spun că este nevoie de informare continuă şi de date corecte, fundamentate ştiinţific. Astăzi, categoria produselor fără fum are încă o pondere mică în piaţă, raportat la numărul fumătorilor adulţi din România. Există însă potenţial, ştim că mulţi fumători adulţi sunt interesaţi să încerce alternative mai bune şi să cunoască ştiinţa din spatele acestor produse inovatoare.

Ce este conceptul de Tobacco Harm Reduction şi cum îl comunicaţi consumatorilor?

Tobacco Harm Reduction (THR) este o strategie de sănătate publică care urmăreşte să reducă impactul negativ al fumatului asupra sănătăţii. Această abordare este în beneficiul adulţilor fumători care sunt încurajaţi, dacă nu renunţă, să treacă la produse alternative care încălzesc tutunul, cum este IQOS. De ce ar face acest lucru? Pentru că lucrurile se schimbă atunci când înţelegi că o ţigară aprinsă înseamnă, prin arderea tutunului, peste 6000 de substanţe chimice degajate, din care aproximativ 100 sunt dăunătoare sau potentialdăunătoare. Efortul nostru rămâne concentrat pe tranziţia de la ţigări la alternative fără fum.

Credem cu tărie că cine nu fumează nu ar trebui să înceapă, fumătorii ar trebui să renunţe la acest obicei, iar cei care nu se lasă ar trebui să treacă la alternative mai bune. De aceea noi continuăm să le explicăm oamenilor, online şi offline, motivele pentru care produsele fără fum sunt o alegere mai bună faţă de continuarea fumatului. Dispozitivele IQOS controlează încălzirea tutunului pentru a oferi o experienţă fără fum şi fără scrum. Este dovedit ştiinţific faptul că, în aerosolii generaţi de către dispozitivele noastre care încălzesc tutunul, nivelurile substanţelor toxice din fumul de ţigară sunt reduse în medie cu 95%. Este important să reţinem că aceasta nu echivalează neapărat cu o reducere cu 95% a riscului. Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri.

În ciuda eforturilor pe care le facem, a campaniilor şi programelor noastre, la peste 8 ani de la lansarea IQOS în România, ţigările continuă să domine alegerile fumătorilor. Gradul de adoptare a produselor din tutun încălzit este încă la un nivel scăzut, iar gradul de dezinformare despre aceste produse este unul ridicat.

Cel mai recent sondaj publicat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International arată că 7 din 10 români (69%) nu cunosc aceste produse şi nici modul în care ele funcţionează.

Aţi menţionat investiţiile în ştiinţă şi cercetare. Cum reuşeşte Philip Morris România să câştige încrederea publicului în ştiinţă?

În primul rând este important să menţionez că pentru noi, la Philip Morris România, ştiinţa şi inovarea sunt esenţiale. Încrederea pe care românii ne-au oferit-o până acum în călătoria brandului IQOS este foarte valoroasă, cu atât mai mult cu cât trăim cu toţii într-o lume în care dezinformarea este atât de prezentă.

Primul şi cel mai important lucru atunci când vorbim despre încredere este să oferi informaţii corecte, fundamentate ştiinţific şi să fii deschis la dialog.

Românii au încredere în ştiinţă, în inovaţie şi sunt receptivi la informaţiile argumentate ştiinţific. Ştim acest lucru pentru că cifrele o demonstrează.

 

Acelaşi sondaj Povaddo relevă că 8 din 10 români consideră că fumătorii adulţi ar trebui să primească informaţii corecte, fundamentate ştiinţific, despre produsele fără fum. În plus, 77% dintre respondenţi consideră că inovaţia, ştiinţa şi progresul tehnologic pot juca un rol semnificativ în reducerea

prevalenţei fumatului.

Mesajul principal, pe care îl transmitem fumătorilor adulţi ori de câte ori avem ocazia, este acesta: dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu renunţi, alege un produs fără fum, fundamentat ştiinţific, care elimină arderea tutunului.

Vrem să convingem cât mai mulţi fumători adulţi să renunţe la ţigări şi acest lucru presupune o continuă campanie de informare cu privire la efectele nocive ale fumatului şi beneficiile produselor pe bază de tutun încălzit. Pe scurt, explicăm fumătorilor de ce arderea este principala problemă legată de fumat şi

combatem miturile referitoare la nicotină, care este adictivă, dar nu este cauza principală a bolilor legate de fumat.

Cum a evoluat portofoliul produselor fără fum în ultimul an?

Philip Morris International (PMI) este prima companie din industrie care s-a angajat în mod transparent să înlocuiască ţigările cu alternative fără fum, mai puţin nocive, cât mai curând posibil. Vom continua, aşadar, să ne extindem portofoliul de produse care încălzesc tutunul în loc să-l ardă şi să aducem pe

piaţă inovaţii care să răspundă tuturor nevoilor consumatorilor.

În acest moment avem în portofoliu dispozitivele IQOS, lil Solid şi VEEBA.

lil Solid este un dispozitiv de tutun încălzit compact, la preţuri accesibile, care foloseşte aceeaşi tehnologie care încălzeşte tutunul din interior şi nu îl arde.

lil Solid este o variantă mai uşor de utilizat, care ne ajută să accelerăm conversia de la ţigările tradiţionale. A fost introdus în portofoliu la începutul anului 2022.

De asemenea, la sfârşitul anului trecut, am lansat IQOS Originals Duo şi IQOS Originals One – ambele reprezintă o evoluţie către dispozitive foarte elegante, care oferă o experienţă excelentă a gustului.

Dispozitivele IQOS Originals încorporează tehnologia HeatControl cu o lamelă din material ceramic testată şi verificată. În plus, am extins paleta cromatică pentru a include patru noi nuanţe vibrante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO