Info

Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip Morris România: Misiunea noastră – ne-am propus să convingem cât mai mulţi adulţi, cât mai repede, să renunţe definitiv la ţigări

ADVERTORIAL

Denys Strobykin, Director Marketing & Digital, Philip...

Autor: Publicitate

26.10.2023, 13:05 316

1. La PMI vorbiţi despre o abordare multi-categorie. Care este filozofia din spatele acestei abordări?

Într-adevăr, folosim această terminologie pentru că ştim că niciun produs nu poate satisface preferinţele tuturor fumătorilor adulţi. Prin urmare, dezvoltăm un portofoliu de alternative fără fum, fundamentate ştiinţific, precum sistemul de încălzire a tutunului IQOS. Lucrăm permanent pentru a ne îmbunătăţi produsele în aşa fel încât acestea să răspundă preferinţelor mereu în schimbare ale consumatorilor şi, sigur, suntem foarte atenţi la evoluţiile din tehnologie şi ştiinţă.

Portofoliul nostru global include în prezent diverse produse alternative fără fum, cu profiluri diferite de utilizare, gust, preţ şi tehnologie, printre care se numără produsele care încălzesc tutunul în loc să-l ardă. Anul acesta este unul special, am lansat în România IQOS ILUMA, cel mai recent produs din portofoliul nostru şi suntem încrezători că ne va ajuta în eforturile noastre de a convinge adulţii să renunţe definitiv la ţigări.

Continuăm să inovăm pentru că dorim să ne asigurăm că un număr tot mai mare de fumători abandonează ţigările, astfel  încât, într-un viitor nu foarte îndepărtat, ţigările chiar să devină exponate de muzeu. Pentru cei care nu ştiu, compania noastră s-a angajat să lase în urmă ţigările, deoarece acestea sunt cea mai nocivă formă de consum de nicotină. Am investit aproape 11 miliarde de dolari în dezvoltarea şi comercializarea acestor produse fără fum, care reprezintă astăzi aproape 35% din veniturile noastre totale la nivel global.

2. Cum se încadrează noul produs în viziunea şi misiunea PMI pentru un viitor fără fum?

Misiunea noastră este foarte simplă: vrem să construim un viitor fără fum! Pentru acest lucru este esenţial să oferim informaţii corecte şi să explicăm cum anume schimbă paradigma fumatului produsele alternative fără fum.  Astfel, sute de milioane de adulţi care altfel ar continua să fumeze pot alege la un moment dat să facă o schimbare şi să treacă la alternative mai puţin nocive.

Vă povesteam că am lansat de curând IQOS ILUMA, cel mai recent produs din portofoliu. Personal, sunt foarte mândru de acest nou produs şi mai ales de contribuţia pe care o aduce la construirea unui viitor fără fum. Spre deosebire de toate versiunile anterioare ale dispozitivelor noastre electronice de încălzire a tutunului, noul produs nu are lama în interiorul dispozitivului şi foloseşte noua tehnologie de încălzire pin inducţie. Acest lucru înseamnă că nu există reziduuri de tutun, emană mai puţin miros, iar dispozitivul nu are nevoie de curăţare niciodată.

Aşa cum spuneam mai devreme, inovaţia este motorul pe care îl accelerăm pentru a obţine un viitor fără fum. Vom ajunge acolo unde ne dorim doar dacă toţi acei fumători adulţi care nu renunţă complet la tutun şi nicotină vor trece la alternative mai bune, cu niveluri reduse de substanţe dăunătoare. Dispozitivele care încălzesc tutunul, produse de compania noastră, controlează încălzirea tutunului pentru a oferi o experienţă fără fum şi fără scrum. Este dovedit ştiinţific faptul că, în aerosolii generaţi de către dispozitivele noastre, nivelurile substanţelor toxice din fumul de ţigară sunt reduse în medie cu 95%. Este important să reţinem că aceasta nu echivalează neapărat cu o reducere cu 95% a riscului. Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri. De aceea, reiau mesajul pe care îl transmit cu fiecare ocazie, cea mai bună alegere pentru orice fumător este să renunţe complet la produsele care conţin nicotină şi tutun.

3. V-aţi bazat întotdeauna pe comunitate; cum reuşiţi să menţineţi comunitatea activă şi implicată?

Comunitatea noastră este unul dintre subiectele care îmi sunt foarte dragi. Prin toate activităţile noastre îi celebrăm pe utilizatorii noştri, adevăraţi „iubitori de IQOS”, care sunt ambasadorii noştri. Relaţia noastră cu comunitatea de brand se bazează pe conversaţia pe care o purtăm permanent cu utilizatorii noştri atât online, cât şi offline – în locaţiile de tip Horeca, la evenimente şi în magazinele noastre.

Ne mândrim cu experienţele pe care le oferim – acestea merg dincolo de produs şi subliniază valorile mărcii. Sigur că ne gândim la ei şi din perspectiva unor  beneficii exclusiviste, precum acces la recompense dedicate, posibilitatea de a câştiga premii speciale prin participarea la diverse campanii, cadouri surpriză, invitaţii la evenimente etc. În afară de reduceri, ştiri şi evenimente, IQOS Club este un spaţiu în care membrii sunt în centrul atenţiei, individual, 6dar şi ca parte a comunităţii.

De la data lansării şi până în prezent, noul dispozitiv a fost vedeta campaniilor noastre. În calitate de partener al comunităţii creative din România, brandul IQOS continuă să susţină proiecte la intersecţia dintre artă şi inovaţie, cum ar fi Romanian Design Week, Tiff, Jazz in the Park, Flight Festival, şi astfel stimulează o conversaţie despre progres, creativitate şi inovaţie.

4. Ca marketeer, care sunt provocările cu care te confrunţi pe piaţa din România?

România mi se pare o piaţă atipică. Produsele noastre fără fum se bucură de un nivel considerabil de conştientizare, dar fumatul, deşi teoretic recunoscut ca un obicei dăunător, este tolerat social. Cu toate acestea, deşi facem permanent campanii educaţionale, gradul de dezinformare despre noile produse este ridicat.

Există încă multă confuzie între produsele din tutun încălzit şi ţigări, prin urmare vom continua să le explicăm oamenilor, online şi offline, de ce produsele fără fum sunt o alegere mai bună decât continuarea fumatului. De asemenea, vom continua să le spunem că arderea este principala problemă legată de fumat. De ce spunem acest lucru? Pentru că, atunci când tutunul dintr-o ţigară este ars, se formează peste 6.000 de substanţe, dintre care aproximativ 100 au fost identificate de experţii în sănătate publică ca fiind cauzele sau potenţialele cauze ale bolilor asociate fumatului. Deci nu nicotina este principala vinovată de problemele de sănătate ale fumătorilor,  ci substanţele rezultate în urma arderii tutunului.

Ştim, din cercetările noastre, că mulţi fumători adulţi sunt interesaţi să încerce alternative mai bune şi să afle despre ştiinţa din spatele acestor produse inovatoare. De aceea, pentru a convinge cât mai mulţi fumători adulţi să renunţe la ţigări, vom continua să desfăşurăm în mod constant campanii de educaţie despre efectele nocive ale fumatului şi despre elementele distinctive ale utilizării produselor care încălzesc tutunul, în loc să-l ardă, în comparaţie cu fumatul.

5. Aveţi programe de reciclare pentru produsele dumneavoastră?

Da, în România încurajăm consumatorii să recicleze dispozitivele şi consumabilele şi suntem  hotărâţi să creştem nivelul de conştientizare în ceea ce priveşte obiceiul de a recicla. De asemenea, suntem foarte bucuroşi să observăm, în rândul consumatorilor noştri, o deschidere tot mai mare către reciclare, o mai bună înţelegere a conceptului de economie circulară, precum şi o preocupare tot mai mare pentru protejarea naturii. Dacă reciclarea se poate face într-un mod simplu şi are un mesaj clar în spate, consumatorii se implică.

Abordarea impactului social generat de produsele noastre este nucleul strategiei noastre la nivel global. Ne concentrăm resursele pentru a inova şi a dezvolta soluţii care pot contribui la rezolvarea unora dintre cele mai presante provocări ale societăţii.

Un alt aspect care ne motivează să continuăm pe aceeaşi cale este acela că tot mai mulţi consumatori au aşteptarea ca mărcile de care se simt aproape să fie sustenabile şi să ia măsuri foarte concrete în acest sens.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO