In the spotlight

In the Spotlight, un proiect ZF, powered by Mastercard. Laura Hîncu, fondatoarea brandului de modă cu acelaşi nume: Undeva la 70% dintre clienţii noştri sunt recurenţi

27.10.2023, 00:05 Autor: Cristina Roşca

Brandul de modă Laura Hîncu a fost lansat pe piaţă acum 13 ani ♦ El este cunoscut pentru că realizează piese din caşmir şi mătase.

Laura Hîncu, designer vestimentar şi fondatoarea brandului de modă cu acelaşi nume, spune că circa 70% dintre clienţii casei sunt recurenţi. Momentan, brandul este prezent online cu propriul magazin, este activ în social media şi are un showroom offline.

„Suntem omnichannel. În 3-5 ani vrem să ne extindem în offline, doar că nu în varianta clasică, ci cu pop-up store-uri sau cu shop in shop-uri. De anul trecut am început o colaborare pe partea de caşmir cu magazinul multibrand Aparterre. Mergem pe colaborări exclusive, ţinta nu este să fim peste tot“, spune Laura Hîncu. Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii In the Spotlight, un proiect ZF powered by Mastercard.

În ceea ce priveşte extinderea în afara ţării, aceasta nu e o preocupare majoră pentru că brandul nu este încă acolo unde ar trebui să fie din punctul de vedere al rapidităţii livrărilor.

„Trebuie să avem o selecţie limitată de produse pe care să le putem trimite/ aduce foarte rapid. Spre deosebire, în România avem peste 500 de produse.“

Sub brandul Laura Hîncu există tipuri foarte diferite de produse, de la un fular din caşmir care este deja ambalat, etichetat, trebuie doar băgat într-o cutie, până la piese foarte complicate, rochii made to measure (private fashioning).

„Vindem câteva sute de piese pe lună cât timp suntem între cele două sezoane. Pe partea de producţie mătase vindem mai puţin. Pe partea de caşmir vindem mult mai mult.“

Într-un an normal, brandul adaugă în portofoliu circa 100 de creaţii noi, dar şi scoate dintre cele vechi. Există însă şi unele permanente, cum ar fi paltonul.

„Noi avem două linii de business - mătasea şi caşmirul. Clienţii se întrepătrund undeva la 15-20%, de-asta şi zicem că sunt linii de business separate, dar comple­mentare, suplimentare. Şi apropo de sezonalitate, ele amândouă acoperă întreg anul, din ianuarie în decembrie.“

Clientul brandului Laura Hîncu ţine cont de materiale în primul şi în primul rând. Apoi, contează cum îi vine o creaţie şi după aceea discută despre preţ. „Sigur, sunt foarte puţine persoane care vin în showroom şi nu ştiu preţul. Preţul este ultra-competitiv. Suntem departe de următoarea variantă, deci clienţii vin şi datorită lui. Clientul nostru este acel mix impecabil de bun gust, bun simţ şi venituri peste medii.“

Laura Hîncu e de 13 ani antreprenor în industria de fashion. Primii cinci au fost oribil de grei, de fapt primii zece au fost grei, spune ea.

„De trei ani parcă ne mai dezmorţim puţin. Este un domeniu ultracompetitiv, în care totul este într-o continuă schimbare, inclusiv sunt branduri care apar, iau o mică cotă de piaţă, după care dispar. Este o viteză de rotaţie foarte mare.“

Ea spune că în moda locală a fost şi problema cu “made in România“, concept care niciodată nu a fost cu adevărat promovat şi valorificat. Pandemia a ajutat însă.

„Din 2020 s-a insistat mult mai mult pe «made din România» şi s-au simţit efectele. Se mai simt încă. Poate că şi brandurile româneşti au învăţat mai bine să-şi fidelizeze clienţii, cele care au rezistat pandemiei, dar da, au rămas efecte. Evident, nu este ca în acea perioadă, dar efectele pozitive încă se simt.“

Contează şi că retailul românesc de modă s-a dus din zona de inspiraţie tradiţională înspre alte estetici. Nu mai asociezi 100% made in România cu ia, spune designerul.

„Pentru businessul meu, cel mai bun an a fost 2020, dar 2023 are potenţialul de a deveni lider, doar că aceste trei luni (octombrie-decembrie) la noi sunt foarte importante. Nu este doar sfârşitul anului, ci este şi full sezon de caşmir. Vom vedea în ianuarie la anul dacă 2023 depăşeşte 2020 sau nu.“

Laura Hîncu spune că ponderea cadourilor în cifra de afaceri este mare. Este o plăcere a românilor de a dărui pentru a arăta recunoştinţă, ataşament, pentru a marca un moment. Şi este o investiţie pe care românii mai degrabă o fac în daruri, când este vorba de calitate, decât pentru ei, adaugă ea.

„Avem linia de bărbaţi, de piese basic din caşmir, iar doamnele cumpără cadouri pentru domni. Iar domnii comandă diverse piese uşor de dăruit din mătase, ca de exemplu cămăşile. Iar apoi avem accesoriile din caşmir care merg atât pe B2B (cadouri corporate), cât şi B2C.“

Brandul Laura Hîncu a pornit la drum cu mătasea, iar după trei ani a început să testeze caşmirul, pentru că nu era niciun fel de know-how pe plan local.

„În primii doi ani doar am testat, am făcut proble în showroom, după care, uşor-uşor, am crescut producţia, am băgat pe shop şi atunci a trebuit să avem recurenţă. Acum producem. Dar piesele de caşmir le producem în afară, nu în ţară. Producem în Mongolia, unde sunt şi furnizorii.“

Piesele din mătase sunt realizate în România, în Bucureşti.

„Externalizăm către ateliere micuţe, cu circa zece angajaţi. De când am început, a fost o problemă să găsim colaboratori în producţie şi a rămas în continuare o problemă. Nu cred că am avut vreun an liniştit în care să meargă lucrurile de la sine, mai ales dacă vrei să creşti sau dacă vrei să faci vreo corectură.“

Laura Hîncu spune că nu am fost niciodată fan trenduri. Făcând doar mătase şi caşmir, şi-a concentrat atenţia mai degrabă pe particularităţile fibrelor textile şi apoi pe ce se poartă.

„Dar mie îmi place ce se întâmplă acum cu social media. Un brand trebuie să încerce să ţină pasul cu schimbările majore, deşi este greu. Însă, ce se întâmplă e bine pentru consumatori, pentru că găsesc de toate pentru toate gusturile. E o liberalizare.“

Designerul deţine două firme - LH Exclusive Design şi LH Exclusive Kids -, cu afaceri cumulate de peste 300.000 de lei.

 


Mastercard Premium Collection este primul program de cashback automat al Mastercard, dedicat segmentului Premium din România, care conectează posesorii de carduri la o rețea națională de peste 70 de parteneri dintr-o gamă variată de domenii. TEILOR, Nike, Sabon, FREYWILLE, Max Mara, Mamizza și M60, Le Bistrot Français, La Finca by Alioli și Zăganu sunt doar o parte dintre partenerii atent selectați, dintr-o varietate de domenii și arii de interes pentru consumatorii locali: de la fashion, beauty și bijuterii la delicii culinare & restaurante, precum și home & deco. Pentru a beneficia de cashback de până la 15% la comercianții din program, posesorii de carduri Mastercard Gold, Platinum, World și World Elite, destinate persoanelor fizice și emise în România, au de parcurs următorii pași:

După îndeplinirea acestor pași, deținătorii de carduri Premium vor primi banii înapoi pe cardul cu care au efectuat plata în rețeaua de comercianți parteneri, conform coordonatelor ofertei comerciale.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mastercard