Eveniment

Vremuri grele pentru industria americana de retail

02.09.2004, 00:00 17



Companiile americane din industria de retail, printre care Wal-Mart Stores Inc si Kohl's Corp, ar putea inregistra in luna august cele mai reduse castiguri din vanzari in interval de 17 luni, pe fondul preturilor ridicate la energie si a cresterii lente a salariilor, care au afectat bugetul de cumparaturi de la inceput de an scolar, informeaza Bloomberg.



Vanzarile la punctele de vanzare deschise de cel putin un an au crescut probabil cu 1,5%, fata de aceeasi perioada a anului precedent, sustine Consiliul International al Centrelor Comerciale, care urmareste, in cadrul unui studiu lunar, rezultatele a 76 lanturi de magazine. O crestere sub 2% ar fi cea mai redusa din martie 2003.



Diminuarea cheltuielilor efectuate de consumatorii constienti de restrictiile bugetare este simtita in primul rand de magazinele de discount, ca de exemplu Wal-Mart, care genereaza circa 40% din modificarile indicelui calculat. Pretul benzinei a fost in luna august cu 16 procente peste cel din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce salariul mediu real al circa 80% din forta de munca neimplicata in agricultura a scazut pe parcursul ultimelor trei luni. In sezonul august-septembrie, in care copiii se intorc la scoala, comerciantii obtin peste 1/6 din vanzari, ceea ce plaseaza perioada pe locul al doilea ca volum al vanzarilor, dupa Ziua Recunostintei-Craciun. O incetinire a consumului, care genereaza aproximativ doua treimi din activitatea economica a SUA, ar putea semnala o franare a cresterii economice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO