Eveniment

Viteza autocarului implicat în accidentul din Muntenegru era de 80 de kilometri pe oră

Viteza autocarului implicat în accidentul din Muntenegru...

Autor: Iuliana Enache

28.06.2013, 10:53 4389

"Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum", potrivit poliţiei.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul românesc se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, relatează vineri cotidianul Vijesti, în pagina electronică.

Vijesti a constatat că rezultatele preliminare au arătat că, înainte de a se prăbuşi în canion, autocarul se deplasa cu 80 de kilometri pe oră, dar viteza exactă va fi cunoscută  după analiza detaliată a experţilor.

"Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum", a declarat o sursă din cadrul poliţiei.

Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră.

"La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea şoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conţinute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare", a declarat procurorul Vojislav Grujic.

Procurorul, care se ocupă de anchetă, a declarat că aşteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.

"Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare", a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.

La câteva ore după tragedie, în timpul investigaţiei, echipe ale poliţiei, specialişti şi procurori au emis ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive şi a carosabilului alunecos.

Aceeaşi concluzie ar reieşi şi din analiza urmelor lăsate de pneuri. Este posibil ca, tot din cauza vitezei excesive, autocarul să se fi lovit de zidul de beton, de panourile de semnalizare rutieră şi feroviară, precum şi de parapetul podului, care avea o lungime de 22,5 metri.

Ancheta va încerca să stabilească ce s-a întâmplat şi ce alţi factori în afară de viteză şi carosabilul umed l-au împiedicat pe şofer să vadă curba şi să meargă drept, prăbuşindu-se în prăpastie, potrivit cotidianului.

Autocarul nu a fost încă scos din canion şi va trebui găsită o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnică ar putea oferi mai multe răspunsuri.

Un autocar cu turişti români a căzut într-o prăpastie, în Muntenegru, duminică seara, în urma accidentului pierzându-şi viaţa 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO