Eveniment

Valmar: Jucatorii din auto sunt intre viata si moarte. O reducere de personal de pana la 30% e justificabila

Valmar: Jucatorii din auto sunt intre viata si moarte. O reducere de personal de pana la 30% e justificabila

Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile si directorul general al Porsche Romania

30.07.2009, 19:20 129

"Atunci cand piata cade la jumatate se recurge si la restructurari. Vor fi afectate in special posturile din industria producatoare, structurile de distributie si de vanzari, inclusiv la importatori", spune Valmar, care detine si functia de director general al Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil, cu afaceri estimate la peste 800 mil. euro anul trecut.

Orice reducere de personal intre 10 si 30% "este justificabila", potrivit sefului Porsche, care a precizat ca nimeni nu va face reduceri de personal de 50%.

"Toti jucatorii din piata auto au ajuns intr-un moment pe viata si pe moarte - fie continua pe un drum gresit si dau faliment, fie se revine la un nivel normal de 12-13.000 de masini pe luna si gata. Orice rabat la calitate se intoarce impotriva noastra", a subliniat Valmar, care a facut aluzie la cei care ofera discounturi prea mari si in acelasi timp renunta la investitiile in calitate.

Potrivit sefului Porsche, in semestrul al doilea preturile masinilor noi vor reveni la normal, in lipsa campaniilor de reduceri de stocuri.

"Trebuie subliniat ca atat de ieftine cat au fost masinile in primul semestru nu au mai fost niciodata si nu vor mai fi vreodata", a spus Valmar.

"La anul ne descurcam si fara Rabla"

Scaderea puternica a vanzarilor prin programul "Rabla", la doar 400 de unitati in primele trei saptamani ale lunii iulie este pusa de seful Porsche pe seama lipsei posibilitatilor financiare ale celor care detin masini mai vechi de zece ani sa isi cumpere o alta masina noua.

"Cresterea primei de casare nu ar fi un impuls, deoarece au existat discounturi mari. Anul acesta va fi bine daca vanzarile "Rabla" ar ajunge la 30.000 de unitati. Sa vedem ce influenta va avea extinderea la leasing", a spus Brent Valmar, care a subliniat ca persoanele juridice nu vor detine o pondere prea mare in program, deoarece nu detin masini suficient de vechi.

In 2010 nu a fost anuntata inca existenta unui program pentru stimularea innoirii parcului auto, dar, potrivit vicepresedintelui APIA, acesta nu mai reprezinta o prioritate. "Anul viitor eu cred ca ne putem descurca si fara programul 'Rabla'", a subliniat seful Porsche.

In primul semestru al acestui an vanzarile de autoturisme au inregistrat un declin de 51%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, la un nivel de 70.610 unitati, dar, potrivit vicepresedintelui Asociatiei, declinul real a fost undeva la 58%, diferenta fiind reprezentata de autoturisme din stoc vandute la export, in special in Germania.

 

Ponderea service-ului, peste 50%

La nivelul primelor sase luni din acest an vanzarile Porsche Romania au inregistrat un declin de aproape 57%, la 12.325 de autovehicule, in contexul in care piata auto a scazut in prima jumatate a anului cu 55%. "In contextul in care piata auto va scadea in acest an cu peste 50%, in ceea ce priveste vanzarile Porsche Romania ne-am propus un declin de sub 50%, la un nivel de aproximativ 30.000 de unitati", a subliniat Valmar.

Skoda inregistrat cel mai puternic declin dintre marcile din portofoliul Porsche, de peste 65%, la 4.441 de autovehicule, iar cel mai mic a fost raportat de Seat, care a scazut cu 46%, la 1.069 de unitati. Volkswagen isi pastreaza pozitia de cel mai bine vandut brand din cadrul grupului, cu o scadere de sub 50%.

"Ponderea serviciilor aftersales din cifra de afaceri a Porsche Romania va creste anul acesta la peste 50%, fata de 35% in 2008. Un avans va inregistra si divizia de vanzari de masini second-hand", a subliniat seful Porsche.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO