Eveniment

Taxa pentru importurile auto, stabilita ca in UE

07.03.2006, 00:00 13

Taxa pe care Executivul intentioneaza sa o introduca pentru inmatricularea masinilor second-hand aduse in tara dupa aderarea la Uniunea Europeana va fi stabilita luandu-se in calcul metodologia aplicata in acest sens de tarile care au intrat in UE in ultimul val, sustine ministrul mediului, Sulfina Barbu.

"Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra", a declarat ieri Sulfina Barbu.

Ministrul a evitat sa avanseze vreo suma de platit pentru importul unei masini second-hand din tarile UE dupa aderare, venind insa cu cateva exemple.

Noul sistem de taxare aplicat in Ungaria de la 1 mai 2004 a condus la mentinerea volumului de automobile rulate importate la un nivel apropiat de cel consemnat anterior.

Pentru inmatricularea unui autoturism pe benzina cu o capacitate cilindrica mai mica de 1,1 litri, taxa se ridica in Ungaria la 525 de euro pentru cele echipate cu motoare Euro 3 si Euro 4, respectiv 787 de euro pentru cele cu motoare Euro 2 sau non-euro. Aceste niveluri de taxare se aplica si pentru autoturismele cu motoare diesel mai mici de 1,3 litri.

In cazul masinilor cu propulsoare pe benzina care au capacitati cuprinse intre 1,4 si 1,6 litri, precum si pentru cele cu motoare diesel cu o capacitate cilindrica intre 1,5 si 1,7 litri, taxa de inmatriculare este de 1.050 de euro (pentru motoare Euro 3 si Euro 4), respectiv 1.575 de euro pentru Euro 2 sau mai putin. Astfel, un cetatean din Ungaria care doreste sa inmatriculeze o Skoda Octavia cu motor pe benzina, fabricata in urma cu trei ani, plateste statului o taxa de 1.050 de euro la momentul inscrierii in circulatie a masinii.

Pentru masinile mai puternice, cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2,5 si 3 litri pentru motoare pe benzina si 3 litri - 3,5 litri pentru motoare diesel, taxa de inmatriculare ajunge la 5.250 de euro (pentru Euro 3 si Euro 4), respectiv la 7.875 de euro pentru masinile care respecta normele de poluare Euro 2, Euro 1 sau pentru cele non-euro.

In Polonia, inainte de aderarea la Uniunea Europeana, exista o limitare de cel putin Euro 2 si un sistem de accizare pentru importurile de masini de ocazie, insa ambele restrictii au fost eliminate. Pentru aceeasi Skoda Octavia, inmatriculata insa in Polonia, proprietarul ar urma sa plateasca o taxa de 576 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO