Eveniment

Scenariul preluarii Daewoo de catre francezi a fost discutat

30.09.2004, 00:00 13

In asteptarea venirii americanilor de la General Motors, fabrica Daewoo de la Craiova pare din ce in ce mai aproape de francezii de la Renault.
"Scenariul preluarii uzinei de la Craiova de catre francezi a fost discutat in cadrul vizitei ministrului Devedjian (Patrick Devedjian, Ministrul Industriilor din Franta n. red.). Este clar ca cererea va fi foarte mare, chiar si la recenta vizita pe care am facut-o in Franta am remarcat un entuziam formidabil", a declarat pentru ZF ministrul finantelor, Mihai Tanasescu.
El a mai spus ca subiectul ar urma sa fie reluat cu premierul francez Jean-Pierre Raffarin, asteptat la Bucuresti pe 17 octombrie, tot la aceasta data fiind prevazuta si semnarea contractului de privatizare Distrigaz Sud cu compania Gaz de France, controlata de statul francez.
Minsitrul Devedjian declarase la randul sau ca producatorul francez Renault se afla in discutii cu guvernul roman pentru cumpararea fabricii Daewoo Craiova, scopul fiind cresterea productiei pentru modelul Logan.
Oficialii grupului francez au infirmat discutiile cu oficialii romani, precizand insa ca "in functie de cresterea cererii pentru modelul Logan, Renault va studia diverse optiuni pentru cresterea capacitatii de productie".
Reprezentantii Automobile Dacia si cei ai Renault Romania nu au dorit sa comenteze informatiile.
In prezent fabrica Dacia de la Pitesi a ajuns la o productie de 140 de masini Logan pe zi, valoarea urmand a creste pe termen mediu, la 300 si ulterior 600 de unitati, pentru a putea fi atins obiectivul anuntat de reprezentantii Renault - o productie anuala de 200.000 de unitati la nivelul anului 2010.
Logan va fi fabricat pe langa Pitesti, si in Rusia, Maroc, Columbia si Iran, insa abia incepand de anul viitor. Cele cinci fabrici vor produce la nivelul anului 2010 nu mai putin de 700.000 de unitati din modelul Logan.
Comercializarea modelului Logan a inceput in aceasta luna, in Romania, Dacia inregistrand in prezent comenzi pentru mai bine de 14.000 de unitati.
In paralel, oficialii Renault au luat decizia de a vinde modelulul Logan nu doar pe piata est-europeana, cum prevazusera initial, ci si in Europa de Vest, ca urmare a cererilor ridicate venite din partea potentialilor clienti din Germania, Franta, Italia sau Spania.
Pentru dezvoltarea acestui model, francezii de la Renault au investit la Dacia aproape de 500 de milioane de euro.
Contractul de privatizare semnat de Renault la venirea la Dacia, in septembri 1999, prevedea investitii de 219 milioane de dolari intr-o perioada de cinci ani.
In conditiile expirarii termenului acestui contract de privatizare, guvernul a emis luna aceasta o ordonanta de urgenta care mandateaza Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAS) sa negocieze si sa semneze un act aditional de modificare si completare a Contractului de vanzare cumparare.
Oficialii AVAS declarasera anterior ca institutia se va substitui Dacia in procesul intentat companiei de fostul angajat Romica Ion Sandu pentru utilizarea unei inventii a acestuia, pretentiile sale fiind de 1.100 miliarde de lei (aproximativ 26,8 milioane euro).
razvan.voican@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO