Eveniment

Românii scot din buzunar 560 mil. lei anual pentru medicamentele digestive

Românii scot din buzunar 560 mil. lei anual pentru...

Autor: Georgiana Mihalache

27.12.2018, 09:20 277

Vânzările la medicamentele pentru afecţiunile digestive sunt estimate la 561 milioane de lei în 2018, în creştere cu aproape 8% faţă de anul precedent, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, cele mai folosite fiin medicamentele pentru indigestii şi arsuri ale stomacului.

„Motorul creşterilor la vânzările pentru medicamente digestive este dat de îmbătrânirea populaţiei, lucru care creşte incidenţa afecţiunilor de acest tip. Mai mult, ritmul de viaţă stresant şi obiceiurile nesănătoase de alimentaţie cresc cererea de medicamente digestive”, potrivit analiştilor Euromonitor.

În clasamentul companiilor care pun pe piaţă produse pentru afecţiunile digestive, care este dominat de companii internaţionale, intră şi Biofarm, productor roman de medicamente. În top mai intră şi Sun Pharma, care deţine producătorul de medicamente Terapia din Cluj.

„Românii tind să îşi cumpere singuri medicamentele pentru problemele digestive în cazul simptomelor minore, lucru care a dus la creşterea segmentului de medicamente eliberate fără reţetă, în detrimentul celor cu prescripţie în cazul acestor medicamente”, mai arată specialiştii Euromonitor.

Cele mai cumpărate două medicamente pentru afecţiunile digestive sunt din portofoliul aceleiaşi companii – francezii de la Sanofi, care pun pe piaţă branduri precum No-Spa, folosit în ameliorarea durerilor, dar şi Dicarbocalm, utilizat exclusiv în afecţiunile digestive.

Sun Pharma (care deţine Terapia Cluj) are în topul celor mai vândute produse Furazolidon, iar Himalaya, care comercializează suplimente alimentare pune pe piaţă brandul Herbolax, al patrulea după vânzări.

Biofarm, care intră în topul companiilor după cota de piaţă, are brandul Colebil.

Evoluţia vânzărilor la produsele eliberate fără prescripţie medical se vede şi în prime-time-ul televiziunilor, acolo unde analizele ZF arată că reclamele la produsele farma sunt printre cel mai des difuzate.

Vânzările la medicamentele fără reţetă, care includ suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, în perioanda ianuarie – septembrie 2018 au fost de circa 2,5 miliarde de lei.

Vânzările la preţ de distribuţie la medicamente pe piaţa românească au ajuns la 15,2 miliarde de lei în perioada octombrie 2017 – septembrie 2018, conform Cegedim.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO