Reţeta online, reglementată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate la debutul pandemiei de COVID-19, a rămas o modalitate folosită de pacienţi chiar şi după starea de urgenţă, care a obligat şi sistemul medical să ţină pasul cu tehnologia.
Ziarul Financiar începe azi o nouă campanie editorială - Noua realitate - ce luăm bun din ultimul an - un proiect prin care ne propunem să arătăm care sunt resursele câştigate în pandemie şi care pot fi maximizate de acum înainte pe fiecare sector din business.
„Am primit reţete de la pacienţi pe mail, pe WhatsApp, trendul este pe creştere. Noi am luat în considerare acest lucru şi ne-am informatizat, avem pe site-ul nostru o zonă unde pacienţii îşi pot încărca reţeta, iar apoi după ce este interogat de problemele pe care le are, îl anunţăm când e gata de colectat. E un pas înainte“, a spus pentru ZF Mihai Băjan, farmacist, unul dintre acţionarii Farmaciilor Băjan din Vâlcea.
După discuţia telefonică sau prin alte mijloace electronice cu medicul, pacientul primeşte reţeta electronică, pe care o trimite ulterior farmaciei de unde vrea să ia medicamentele prescrise. Farmacia notifică pacientul când poate ridica medicamentele din unitatea farmaceutică, evitând astfel coada sau posibilitatea ca o farmacie să nu aibă toate medicamentele din reţetă. Reţeta medicală electronică se poate ridica din farmacie o singură dată.