Caută doar în titlu
Eveniment

Predarea transdisciplinară poate aduce rezultate mai bune pentru elevii din România la testele PISA. Potrivit standardelor PISA, doar 59% din elevii români pot înţelege un text de mărime medie şi doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la ştiinţe

Sorin Cîmpeanu, preşedintele Comisiei pentru învăţă­mânt din Camera Deputaţilor, a spus că elevii din România au nevoie de materii transdisciplinare şi interdisciplinare pentru a avea performanţe la testele PISA, în cadrul dezbaterii pe tema rezultatelor PISA organizată de Ministerul Educaţiei. „E nevoie de competenţe, viziune şi coerenţă“, spune el.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a început o serie de întâlniri la nivelul ministerului, la care vor participa reprezentanţi ai mediului academic, dar şi reprezentanţi ai părinţilor şi  elevilor.

„E un rezultat care trage un semnal de alarmă, dar încă din 2015 am spus că nu vom putea aştepta rezultate bune de la elevi atâta timp cât noi le predăm disciplinar, cât le predăm separat biologie, chimie, matematică, urmând ca elevii să rezolve probleme concrete de viaţă din texte literare şi non-literare, din diagrame, din grafice, din tabele şi chiar din hărţi. Au în faţă un ansamblu de elemente pe baza cărora trebuie să tragă nişte concluzii care să fie aplicabile cu un grad foarte ridicat de probabilitate în viaţa reală. Pentru asta este nevoie să le predăm transdisciplinar“, spune Sorin Cîmpeanu.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.