Caută doar în titlu
Eveniment

Populaţia lumii îmbătrâneşte iar acest lucru va schimba comportamentul consumatorilor: În 2019 numărul persoanelor de peste 65 de ani a depăşit numărul copiilor de până în 4 ani

Populaţia lumii îmbătrâneşte, determinată de creşterea speranţei de viată şi de scăderea ratei natalităţii, iar acest lucru va schimba comportamentul consumatorilor şi companiile vor fi nevoite să se adapteze acestui nou trend. În 2019, pentru prima dată în istorie, numărul persoanelor de peste 65 a depăşit numărul copiilor de sub 4 ani, conform datelor companiei  Euromonitor International.

Până în anul 2030, numărul celor de peste 65 de ani va fi de peste 990 de milioane, iar un sfert dintre aceştia vor fi locuitori ai Chinei. În zece ani, speranţa de viaţă va fi de 74,4 ani, comparativ cu speranţa de viaţa din anul 2000, când era de 66,7 ani.

Actuala criză a coronavirusului a arătat că cea mai vulnerabilă grupă de vârstă în faţa virusului este cea de peste 65 de ani. Multe persoane de peste 65 de ani care se îmbolnăvesc de noul coronavirus prezintă o simptomatologie mai gravă decât în cazul tinerilor. Rata mortalităţii este mai mare în cazul celor de peste 65 de ani. În România, dar şi în alte ţări, pentru persoanele de peste 65 de ani au fost luate măsuri speciale, precum ieşirea din afara locuinţei într-un anumite interval orar, astfel încât să se reducă riscul îmbolnăvirii. Ţările care nu au impus restricţiile de circulaţie pentru toată populaţia, au venit cu măsuri pentru protejarea doar a celor de peste 65 de ani, fiind categoria de risc în faţa noului coronavirus.

Îmbătrânirea populaţiei şi creşterea speranţei de viaţă vor avea un impact major asupra pieţei mondiale, astfel stilurile de viaţă şi deciziile de cumpărare ale consumatorilor se vor schimba. Consumatorii în vârstă de astăzi trăiesc diferit faţă de generaţiile anterioare.

Dacă seniorii preferă achiziţionarea de diferite lucruri, tinerii pun mai multă valoare pe experienţe decât pe lucruri. Dar odată cu îmbătrânirea populaţiei, trendurile se schimbă, iar cererea consumatorilor în vârstă de a călători este în creştere. O agenţie de turism din Noua Zeelandă, Flight Centre New Zealand, le oferă călătorii experienţiale adaptate pentru persoanele în vârstă, care includ pachete de călătorie pentru seniori şi croziere.

Pentru persoanele în vârstă, sănătatea devine din ce în ce mai importantă odată cu înaintarea în vârstă. Creşterea puternică a numărului de consumatori mai în vârstă înseamnă că trecerea la stiluri de viaţă mai sănătoase va continua să crească, conform companiei de cercetare.

Îmbătrânirea populaţiei va schimba comportamentul consumatorilor şi companiile vor trebui să se adapteze noilor trenduri de consum astfel încât să satisfacă cererea. Flaschenpost, o companie germană care oferă serviciu de livrare a băuturilor, a înregistrat o creştere puternică pe piaţa locală recent. Deşi compania nu vizează în mod special consumatorii mai în vârstă, conceptul său de afaceri rezonează bine cu grupul în expansiune al Germaniei de consumatori seniori care poate nu mai doresc sau nu mai pot transporta cutii cu băuturi grele.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.