Eveniment

Peste 40 de producători români de brânzeturi şi băuturi vor fi prezenţi în weekend la salonul gastronomic Revino

Peste 40 de producători români de brânzeturi şi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.10.2023, 09:57 1770

Mai bine de 40 de producători români vor fi prezenţi în perioada 21-22 octombrie la hotelul Novotel din Capitală la salonul gastronomic Revino Gourmet. Printre ei se numără importanţi producători de brânzeturi, dar şi crame şi producători de bere, dulceaţă, specialităţi din carne, cafea sau spirtoase.

Pe lista producătorilor de brânzeturi se află nume precum Ferma Dacilor, De la Muuunte, Five Continents, Hochland, Torockoi, Manufactura de Brânză sau Brânza de Meşendorf. Ei vor prezenta brânzeturi „made in Romania” dar după reţele în special elveţiene, franţuzeşti şi italiene. Ei produc brânză maturată de tip brie, camembert, parmezan sau cu mucegaiuri nobile, dar şi multe alte sortimente.

Zilele de sâmbătă şi duminică sunt pentru publicul larg, iar luni este zi de business, dedicată exclusiv Horeca şi Retail.

Conceptul Revino a fost creat de Alina Iancu, care descoperă vinurile româneşti de mai bine de 12 ani. Aceasta pasiune a purtat-o în toate regiunile viticole ale României. A vizitat peste 120 de crame autohtone, dar şi altele din ţări cu tradiţie în domeniu. A realizat o hartă viticolă bilingvă, un film de promovare despre vin şi gastronomie şi s-a specializat în turism viticol la noi în ţară şi în organizarea de evenimente cu brânzeturi şi vinuri.

Revino a realizat recent un studiu care relevă faptul că românii consumă cel mai des brânzeturi din supermarketuri, secundă să fiind pietele-agroalimentare, în timp ce pe locul trei se află magazinele producătorilor, urmate de băcanii.

Studiul realizat de către Revino Romania în perioada august – septembrie 2023, pe un eşantion de 2.400 de persoane, relevă faptul că telemeaua ramâne lider în preferinţele consumatorilor, însă brânzeturile de tip Parmezan, Grana şi Gouda (cele cu pasta tare) au crescut considerabil în preferinţele zilnice de consum. Tot aici putem menţiona şi afinitatea pentru mozzarella şi buratta, specialităţi care au devenit parte din consumul frecvent. Un alt lucru important de menţionat este că există un interes mai mare pentru brânza maturată cu pastă tare, comparându-se cu consumul de caşcaval.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO