Eveniment

Nazare cere Tarom să obţină un preţ mai mic de la Globe Ground pentru manevrarea bagajelor

Nazare cere Tarom să obţină un preţ mai mic de la Globe Ground pentru manevrarea bagajelor

Alexandru Nazare, ministrul transporturilor

Autor: Mirabela Tiron

09.03.2012, 00:04 488

Alexandru Nazare, ministrul transporturilor, cere companiei aeriene naţionale Tarom renegocierea în cel mult două săptămâni a contractului de handling (manevrare a bagajelor) cu Globe Ground România pentru reducerea costurilor.

"Vânzarea unui pachet de acţiuni de 20% din Tarom până la sfârşitul lunii iunie presupune şi luarea tuturor deciziilor necesare astfel încât această companie să devină mai atractivă pe piaţă. Analiza de diagnostic a Tarom impune renegocierea contractului de handling ca măsură de reducere a cheltuielilor şi implicit a pierderilor. Aveţi la dispoziţie 2 săptămâni pentru a semna noul contract", le-a transmis ieri Nazare responsabililor în domeniul aviaţiei din cadrul ministerului. Actualul contract de handling încheiat de Tarom cu Globe Ground România datează din anul 2002. Conform site-ului ţiriacholdings.ro, Globe Ground face parte din grupul lui Ion Ţiriac.

Globe Ground România, înfiin­ţată în 1992, oferă servicii de handling aeronave la sol şi tractare aeronave. Firma este deţinută de Tarom cu un pachet de 37%, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti cu 13%, Ser­visair Germania cu 25% şi Balaclava Olanda cu 25%.

În 2010 compania Globe Ground România a obţinut o cifră de afaceri de 75,6 milioane de lei (17,8 mil. euro) şi un profit de 15,9 milioane de lei (3,7 mil. euro) la un număr de 801 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Obiectul de activitate declarat al companiei este de manipulări.

Compania de handling mai lucrează cu companiile Aegean Airlines, Air Europa, Air Malta, Carpatair, Austrian Airlines, Bulgaria Air, Lufthansa, Lot Polish Airlines şi alte companii aeriene. Pe aeroportul din Otopeni serviciile de handling mai sunt asigurate şi de compania Menzies Aviation, care lucrează cu Air France, Alitalia, Iberia şi alte companii.

Date preliminare arată că Tarom, care este pe lista de companii scoase la vânzare, a avut anul trecut pierderi de 58,6 mil. euro. Până la finalul lunii mai trebuie publicat prospectul pentru vânzarea unui pachet de 20% din Tarom prin ofertă publică iniţială (IPO), urmând ca finalizarea privatizării pachetului de acţiuni să aibă loc până la finalul lunii iunie, conform calendarului convenit cu Fondul Monetar Internaţional, Comisia Europeană şi Banca Mondială.

Pe lista guvernului pentru privatizare mai sunt puse şi companiile CFR Marfă, unde se doreşte privatizarea prin vânzarea tuturor acţiunilor.

Şi Poşta Română apare pe această listă. Ministerul Comunicaţiilor a anulat recent procedura de atribuire a contractului de servicii de expertiză economică, tehnică şi juridică în vederea atragerii unui investitor strategic minoritar la Poşta Română. Poşta a finalizat anul trecut cu pierderi de 4,3 milioane de euro, mai mici cu 23,7 milioane de euro faţă de anul anterior, după ce a reziliat contracte păguboase în valoare de 441 de milioane de euro, potrivit oficialilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO