Eveniment

Mix, Bechtel: Cat am condus lucrarile la Autostrada Transilvania s-au schimbat cinci ministri si opt directori ai CNADNR

Mix, Bechtel: Cat am condus lucrarile la Autostrada Transilvania s-au schimbat cinci ministri si opt directori ai CNADNR

Michael Mix, director de proiect al Autostrazii Transilvania: Tinta proiectului era ca pana in 2008 sa construim 170 de kilometri de autostrada, dar au fost foarte multe schimbari intr-o perioada relativ scurta de timp. De-a lungul mandatului meu au fost schimbati cinci ministri de transport, opt directori ai CNADNR si zece directori de proiect

15.11.2009, 23:28 64

Michael Mix, directorul de proiect al Autostrazii Transilvania,care isi va incheia mandatul in Romania la inceputul lui decembrie,afirma ca ritmul greoi in care au fost finalizati primii 42 dekilometri a fost cauzat si de numeroasele schimbari din MinisterulTransporturilor, precum si de faptul ca ultima portiune de teren afost expropriata abia in luna august a anului curent.

"Tinta proiectului era ca pana in 2008 sa construim 170 dekilometri de autostrada, dar au fost foarte multe schimbari intr-operioada relativ scurta de timp. De-a lungul mandatului meu au fostschimbati cinci ministri de transport, opt directori ai CNADNR sizece directori de proiect", a explicat intr-un interviu acordat ZFMix, al carui mandat ia sfarsit pe 2 decembrie, dupa ce vor fiinaugurati primii 42 km ai autostrazii, pe sectiunea 2B (CampiaTurzii - Cluj Vest). El va fi inlocuit de Mike Swinford, actualulmanager de proiect al autostrazii pe care Bechtel o construieste inAlbania.

Intrebat daca nu este dezamagit de ceea ce a fost realizat inmandatul sau, Mix a declarat: "Nu vad lucrurile asa, pentru ca amreusit sa dezvoltam un proiect si sa intensificam lucrarile pana laun punct cand romanii pot sa vada rezultatele". In plus, mai spuneca a invatat in cei sase ani si jumatate sa aiba foarte multarabdare.

Reprezentantii Bechtel au fost acuzati in nenumarate randuri dereprezentanti ai guvernului si autoritati ca ritmul de lucru estegreoi, insa managerul Bechtel afirma ca una dintre principaleleprobleme au fost ca ultimul teren a fost expropriat in luna augusta acestui an, in conditiile in care in decembrie cei 42 km trebuiesa fie gata.

"Anul acesta am reusit sa demonstram ca atunci cand terenurilesunt expropriate si utilitatile sunt mutate, capacitatea noastra dea inainta este foarte ridicata. Am aratat acest lucru prin ritmulde lucru. Daca ne uitam la stadiul lucrarilor in mai si cum esteastazi, se vede ca este o imagine complet diferita", sustineMix.

"Putem finaliza anual 50 km"

Bechtel afirma ca poate livra cel putin 50 km pe autostrada pean daca sunt facute exproprierile si sunt mutate utilitatile sidaca se asigura finantarea. "Am facut deja progrese importante pesectiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors - n.r.) si anul viitor putemlivra cel putin 50 km, urmand ca in 2011 sa finalizam 80 km si saincepem o noua sectiune", explica Mix. Autostrada Transilvania ainghitit pana acum peste 700 mil. euro de la bugetul de stat.

Toate acestea vor fi posibile numai daca se va asigurafinantarea de catre guvern si vor fi finalizate exproprierile,potrivit Bechtel. In plus, pentru urmatoarele sectiuni - 3A Cluj -Mihaiesti si 3B Mihaiesti - Suplacu de Barcau - trebuie finalizataproiectarea.

Autostrada Transilvania, cu o lungime de 415 km, trebuiafinalizata in 2012, insa acest termen a fost prelungit cu inca unan. Insa si 2013 este incert, avand in vedere ca Radu Berceanu,ministrul transporturilor, a anuntat anul acesta ca nu arefinantare pentru tronsonul Targu-Mures-Brasov (161 km).

Tot Berceanu a declarat ca semnarea contractului cu Bechtel afost conditionata de intrarea in NATO si ca a fost semnat in zecezile, timp in care partea romana nu a avut timp nici sa traduca dinengleza in romana. Mix a evitat sa raspunda la intrebarea legata deintrarea in NATO, afirmand ca el este in Romania doar pentru aconstrui autostrada, desi a participat la negocieri.

"Au fost sase luni de negocieri, timp suficient pentru a pregatiacest contract de ambele parti", sustine Mix, care regreta ca inperioada petrecuta in Romania nu a comunicat mai bine cu MinisterulTransporturilor, cu autoritatile locale si cu sefii desindicat.

Mix va pleca la sediul central Bechtel de la Londra, unde se vaocupa de dezvoltarea de noi afaceri in infrastructura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO