Eveniment

Metroul Bucuresti-Otopeni va costa 244 mil. euro

24.03.2008, 19:40 14

Linia de metrou Bucuresti-Otopeni va avea o lungime de 19 kilometri, din care 12 kilometri vor fi pe actualul traseu, iar restul pe o linie de cale ferata noua, valoarea estimata a proiectului fiind de 243,95 milioane de euro, a declarat la finele saptamanii trecute ministrul transporturilor Ludovic Orban.
"In maximum o luna, studiul de fezabilitate va fi pregatit pentru ca Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico-economici ai liniei de metrou Bucuresti-Otopeni", a spus Orban.
El a adaugat ca in cadrul studiului de fezabilitate initiat de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA s-a avizat varianta de traseu, fara a preciza care este aceasta. Potrivit ministrului, aceasta investitie va fi realizata in doi ani si jumatate dupa semnarea contractului.
Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungimea de un kilometru.
Orban a mai anuntat ca la inceputul lunii aprilie va avea loc licitatia pentru alegerea consultantului in vederea reabilitarii inelului feroviar al Capitalei.
"Pentru inelul feroviar s-au facut toate studiile pentru inceperea studiului de fezabilitate, cum ar fi dublari de linii, electrificari ale liniei unde este nevoie si analiza garilor de pe traseu. Licitatia pentru alegerea consultantului va incepe la inceputul lunii aprilie", a spus ministrul transporturilor.
Orban a mai spus ca Ministerul Transporturilor va inainta in prima jumatate a lunii aprilie Comisiei Europene cereri de finantare pentru o serie de proiecte care vizeaza modernizarea si dezvoltarea infrastructurii, in valoare totala de 370 mil. euro.
"In prima jumatate a lunii aprilie vor fi trimise Comisiei Europene primele cereri de finantare pentru proiectele din cadrul programului operational sectorial de transport. Toate studiile de fezabilitate au fost aviazate de catre consultantii Comisiei", a afirmat Orban.
El a adaugat ca sansele ca solicitarile sa fie aprobate sunt de aprope 100%, deoarece proiectele au obtinut acordul consultantilor CE.
Pentru infrastructura rutiera valoarea de cofinantare va fi de 200 de milioane de euro, pentru realizarea tronsoanelor de autostrada Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, precum si pentru varianta ocolitoare a Constantei.
Pentru prelungirea digului de larg din portul Constanta, finatarea se ridica la de 120 de milioane de euro, iar pentru realizarea podului peste canalul Dunare-Marea Neagra, solicitarea este de 30 de milioane de euro.
De asemenea, Romania ar putea beneficia de 20 de milioane de euro pentru cresterea capacitatii feroviare din portul Constanta.


Luna viitoare, locatia noului aeroport din Bucuresti
Amplasamentul viitorului aeroport din zona de sud a Bucurestiului va fi stabilit cel mai devreme in luna aprilie, a declarat ministrul transporturilor Ludovic Orban (desen). "Exista un studiu de fezabilitate realizat in anul 2000 care se reactualizeaza si in maximum trei luni se va stabili locatia noului aeroport din sudul Bucurestiului", a afirmat Orban. Potrivit acestuia, locatia ar putea fi anuntata si mai devreme, peste o luna. Proiectul va fi dezvoltat prin concesiune. Dupa semnarea contractului de concesiune, aeroportul va fi construit in doi ani si va avea o capacitate mai redusa decat cea a aeroportului Henri Coanda din Otopeni. Potrivit lui Orban, aeroportul Baneasa va deveni o aerogara pentru cursele comerciale, private, business si elicoptere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO