Eveniment

Lindab, de la importator la producator

01.08.2003, 00:00 42

Grupul suedez Lindab mizeaza pe potentialul pietei romanesti si mai face inca odata pasul de la importator la producator local. De aceasta data, suedezii au trecut la productia de tabla cutata trapezoidala in urma unei investitii de 450.000 euro, dupa ce de anul trecut produc tigla metalica.
Suedezii de la Lindab continua astfel programul investitional in Romania, ajungand acum la o investitie totala de 3,5 mil. euro pe piata interna. Acestia au intrat pe piata in decembrie 1994 prin importuri pe o piata romaneasca, unde tigla metalica nu era inca prezenta in randul materialelor pentru acoperisuri, sustin oficialii firmei Lindab Romania, parte a concernului suedez. Compania activeaza pe piata tiglei metalice si a tubulaturii de ventilatie.
"Prin aceasta investitie, ponderea productiei locale pe acest produs va fi acum de 90%, fata de 10% importuri", precizeaza Andrei Sulyok, directorul general al Lindab Romania. In plus, compania "va putea imparti in mod relativ egal cu ceilalti concurenti piata de profil, din punct de vedere al cotei de piata", adauga Dan Raletchi, directorul diviziei de profile din cadrul Lindab Romania. Printre concurenti, se numara CoilProfil (Belgia), Megaprofil (Belgia), Konti (reprezentanta a concernului Arcelor), potrivit acestora.
Lindab mizeaza pe potentialul pietei, grupul suedeze identificand doua zone cu potential mare de crestere in perioada urmatoare: piata americana si Europa Centrala si de Est. "Avem sprijin din partea grupului pentru continuarea investitiilor pe piata romaneasca", a subliniat Sulyok.
Potrivit unor estimari pe baza datelor furnizate de statistica, Lindab detinea la finele anului trecut o cota de 39% din piata interna de tigla metalica, unde concureaza cu alte grupuri scandinave precum Plania (Suedia),  Kami (Suedia), Ranilla (Finlanda) si Gasell Profil (Suedia), respectiv Megaprofil (Belgia). Impreuna cu acestia controleaza aproximativ 90% dintr-o piata, estimata pentru 2002 la 18 milioane euro de catre reprezentantii Lindab.
Pentru acest an, rata de crestere a pietei ar putea fi de peste 10%, depasind valoarea de 20 mil. euro, mai spune Raletchi.
Strategia Lindab Romania este axata pe trei directii majore : concentrarea pe doua grupe mari de produse, intarirea si extinderea retelei de distributie, respectiv extinderea pe pietele invecinate.
Reteaua de distributie a firmei cuprinde in prezent peste 120 de distribuitori, care asigura si montajul. Compania, cu capital integral suedez, si-a majorat numarul de angajati de la 68 la 90 in prezent, pana la finele acestui an urmand ca personalul sa numere circa 120 de salariati.
Compania a realizat pe primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de aproximativ 4,8 mil. euro, in conditiile in care pentru anul in curs previziunile indica 12 mil. euro. "Varfurile de vanzari in acest business sunt atinse in lunile septembrie-decembrie", explica seful Lindab Romania. In 2002, cifra de afaceri realizata a fost de 11 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO