Eveniment

Investitiile in industria ospitalitatii ar putea depasi 1,1 mld. euro pana in 2009

23.02.2006, 21:15 10

Estimarile facute de compania de consultata in domeniul hotelier Peacock Hotels arata ca investitiile in segmentul de turism aferente ospitalitatii, respectiv spatii de cazare sub diferite forme ar putea depasi 1,1 mld euro in urmatorii trei ani.

Paul Marasoiu, presedinte si CEO al firmei de consultanta, spune ca suma va include proiecte de hoteluri, restaurari sau modificarea structurilor deja existente. In 2005 proiectele pe acest segment au totalizat circa 400 mil. euro, dintre care 68% numai in hoteluri. Estimarile pentru 2006 indica un aparent regres in acest sector, ca urmare a faptului ca multe investitii majore vor fi demarate acum si continuate in urmatorii 2-3 ani.

Reprezentantii Peacock Hotels estimeaza ca, in urmatorii trei ani, companiile hoteliere de cinci stele ar putea sa se orienteze si spre alte orase, printre care Iasi, Timisoara si Constanta, dupa ce investitiile in acest sector s-au limitat pana acum la Bucuresti.

"Apreciem ca in urmatorii trei ani ar putea fi pusa problema necesitatii unor proprietati de cinci stele in centrele urbane mari, cu puternici indici de crestere economica, asa cum sunt, intr-o anumita ordine a prioritatilor, Iasi, Timisoara, Constanta, Cluj-Napoca, Arad, Sibiu si in perspectiva unui termen de cinci ani s-ar putea adauga Oradea si Pitesti", a spus Marasoiu.

In ceea ce priveste piata din Capitala, oficialul Peacock Hotels spune ca gradul de ocupare mediu a fost de 69% in 2005, in crestere cu 5% fata de anul precedent si cu 2% mai mare decat media europeana. Aceasta evolutie demonstreaza necesitatea de noi unitati la nivelul Bucurestiului, precizeaza acesta. Potrivit datelor Peacock Hotels, in Bucuresti mai este loc pentru aproximativ 1.100 de camere la doua stele (segment deficitar in acest moment), 600 de camere la trei stele, 900 la patru stele si 1.200 la cinci stele pana in anul 2009.

Specialistii firmei de consultanta apreciaza ca anul acesta va aduce pe piata si o definire mai clara a grupurilor hoteliere nationale, precum SIF Transilvania, Unita, Ana Hotels, European Drinks, Perla Majestic Group, City Hotels, o parte dintre unitati urmand sa fie afiliate unor lanturi internationale. In ceea ce priveste retelele deja prezente, acestea isi vor continua procesul de extindere atat in Bucuresti, cat si in provincie.

Astfel, Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts, lant reprezentat in Romania de Peacock Hotels, are in analiza opt proprietati, estimand ca alte cinci hoteluri vor fi afiliate in cursul acestui an, in afara Capitalei. De asemenea, grupul american Cendant (marcile Howard Johnson, Ramada etc.) are trei contracte de afiliere incheiate, dintre care doua in Bucuresti si unul in Sibiu, dorind sa ajunga la 30 de hoteluri francizate in urmatorii zece ani.

Best Western are sapte hoteluri si vizeaza dublarea acestui portofoliu, iar Accor Group va adauga la hotelurile deja existente - trei Ibis (in parteneriat cu Continental Hotels) - un Novotel in Bucuresti si probabil mai multe proprietati sub una dintre marcile pentru doua stele.

In plus, NH Hoteles isi va largi portofoliul de doua hoteluri, iar lantul austriac K+K a inaugurat recent primul hotel din Romania, la Bucuresti.

Totodata, lanturile deja prezente la nivel de cinci stele, precum Hilton (care opereaza sub contract de management hotelul Athenee Palace Hilton), Marriott International (prezent prin hotelul JW Marriott) si Intercontinental International (care are contract de franciza cu hotelul Intercontinental si de management cu Crowne Plaza) urmaresc sa intre pe segmentul de patru stele cu alte branduri. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO