Eveniment

Imbracamintea si alimentele, cel mai des contrafacute

25.09.2003, 00:00 30



Articolele de incaltaminte, cele de imbracaminte si alimentele sunt produsele cel mai des contrafacute in Romania, unul dintre motivele majore pentru care acestea isi gasesc loc pe piata fiind saracia populatiei, releva unui sondaj de opinie realizat de INSOMAR.



Conform rezultatelor sondajului, incaltamintea a fost desemnata de cei mai multi respondenti ca principala categorie de produse contrafacute, cu 30,8% din voturi, in vreme ce imbracamintea a primit 28,3% din raspunsuri.



Alimentele si bauturile alcoolice s-au clasat pe urmatoarele locuri, cu 20,7%, respectiv 16,5%, urmate de cosmetice si parfumuri, tigari, bauturile in general, dar si produsele electrice si electrocasnice.



Rezultatele sondajului au fost prezentate ieri in cadrul unui seminar la care au participat reprezentanti ai CN Imprimeria Nationala, Ministerului Finantelor, Justitiei, Garzii Financiare, ai Ministerului Public si ai asociatiilor din domeniul protectiei consumatorului.



Potrivit directorului general al INSOMAR, Gelu Teodorescu, marii furnizori de produse contrafacute pe piata romaneasca sunt Turcia, tarile din Extremul Orient si China.



Intrebati ce categorie de produse contrafacute au cumparat crezand ca sunt originale, participantii la chestionar au plasat pe primul loc marfurile alimentare, cu 28,4% din voturi.



Pozitia a doua a fost ocupata de incaltaminte, cu 26,9%, urmata apoi de imbracaminte, cosmetice, bauturi alcoolice si electrocasnice. Articolele sportive au fost indicate de 2,2% dintre respondenti.



In opinia sociologului Vladimir Pasti, colaborator al INSOMAR la realizarea sondajului, atat consumatorii, cat si comerciantii din Romania confunda inca pirateria cu contrafacerea si cu comertul ilicit sau semi-ilicit.



"Singurii care pot identifica in mod corect produsele contrafacute sunt reprezentantii institutiilor abilitate sa controleze aceasta piata", a declarat Pasti.



In plus, el a adaugat ca produsele contrafacute au o piata stabila in Romania, cu perspective de crestere, in conditiile in care exista un anumit segment de populatie care are nevoie de prestigiu, dar nu dispune de veniturile necesare pentru a-si achizitiona produse de marca.



Participantii la chestionar au fost intrebati unde pot fi intalnite cele mai multe produse contrafacute. Primul raspuns - cu 35% din total - a fost "in toate magazinele", urmat de "numai pe tarabe si la micii comercianti", cu 33%.



Principalele motive care ii incurajeaza, in opinia respondentilor, pe unii producatori sa realizeze produse contrafacute sunt castigurile mari (48%) si saracia oamenilor (33%). Neaplicarea legii se situeaza pe locul al treilea, cu 11%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO