Eveniment

„Furturile nu sunt un motiv să scoţi un InterCity.“ Incompetenţă sau alte interese?

ŞTEFAN ROŞEANU, fostul director general al CFR Călători

ŞTEFAN ROŞEANU, fostul director general al CFR Călători

Autor: Mirabela Tiron

11.02.2013, 20:49 228
După ce s-a investit aproape un miliard de euro în modernizarea liniei ferate Bucureşti-Constanţa pentru ca durata călătoriei să ajungă la două ore şi jumătate, trenurile tot nu reuşesc să parcurgă în acest timp distanţa de 225 de kilometri, ci în patru ore şi jumătate din cauza "furturilor" de componente de cale ferată, după cum susţin oficialii din căile ferate.
 
Mai mult, aceste furturi au dus chiar şi la scoaterea trenului InterCity de pe această rută care nu mai atingea viteza medie de circulaţie de 55 de kilometri pe oră.
 
"Prelungirea duratei de parcurs la patru ore şi jumătate a condus la o pierdere foarte importantă a pasagerilor pe această rută şi implicit la neacoperirea costurilor de operare", potrivit oficialilor CFR Călători.
 
 
"CFR nu are curajul să recunoască"
 
Iulică Măntescu, preşedintele Fede­raţiei Mecanicilor de Locomotivă, care reprezintă 10.000 de angajaţi din căile fe­rate, spune că nu consideră că furturile de pe calea ferată şi viteza reprezintă un motiv pentru a se renunţa la trenul InterCity pe ruta Bucureşti-Constanţa şi că probabil lipsa vagoanelor a dus la luarea acestei decizii, iar cei din "CFR nu au curajul să recunoască".
 

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO