Eveniment

Firmele de marketing direct estimeaza scaderea pietei din cauza majorarii tarifelor postale

18.07.2007, 18:58 18

Compania Nationala Posta Romana a anuntat ieri ca a decis sa majoreze de la 1 august tarifele pentru trimiterile din sfera serviciului universal cu 60% pentru a reduce pierderile provocate de aceasta activitate, lucru care i-a nemultumit pe reprezentantii firmelor de marketing direct. Serviciul universal consta in trimiterea de scrisori
Companiile de marketing direct acuza Posta Romana de abuz de pozitie dominanta, aratand ca industria de profil va fi afectata semnificativ de majorarea tarifelor de la 1 august.
"Aceasta crestere abrupta a tarifelor va afecta industria de marketing direct din Romania, in momentul in care aceasta se afla in plina dezvoltare si isi consolida pozitia in industria de comunicare", spun oficialii Asociatiei Romane de Marketing Direct.
Reprezentantii asociatiei cred ca, prin marirea tarifelor practicate, Posta Romana face "un nou abuz de pozitie dominanta, cu o vadita indiferenta pentru clientii, partenerii sai si pentru consumatorul roman".
Serban Goran, presedintele asociatiei estimeaza ca, in aceste conditii, cresterea industriei de marketing direct va fi semnificativ afectata, mai ales ca, in urma recentelor modificari ale prevederilor legale, Posta Romana mai poate mari tarifele cu inca 40% pana in noiembrie 2008. ARMAD a mai acuzat posta romana si in anii trecuti de abuz de pozitie dominanta, cu ocazia majorarii tarifelor, si a depus o reclamatie la Consiliul Concurentei, in 2005.
"Aceste tarife au fost modificate ultima data in luna august 2004, in baza costurilor aferente anului 2003, desi analizele efectuate de Posta Romana au aratat faptul ca serviciul universal este prestat sub costurile intervenite pentru realizarea acestuia. Astfel, in timp ce tariful perceput pentru o scrisoare simpla, pana la 31 iulie 2007, este de 0,5 lei, costul real pentru prestarea serviciului depaseste 0,98 lei, cost estimat la data de 31 decembrie 2005", spun reprezentantii Postei.
Operatorul national postal va majora tariful pentru plicurile de cel mult 20 de grame de la 0,5 lei la 0,8 lei, pentru cele intre 21 si 50 de grame se va majora cu 0,3 lei, la 1, 1 lei, iar pentru plicurile care cantaresc intre 50 si 100 de grame costul va creste tot cu 0,3 lei, la 1,4 lei.
Expeditia de ziare, periodice, harti si cataloage va costa 0,5 lei pentru pachetele de 20 de grame (cu 0,2 lei mai mult).
Tarifele au fost dublate pentru coletele cu masa cuprinsa intre 21 si 250 de grame.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO