Eveniment

Firmele de lobby spun că formează o piaţă de 40-50 de milioane de euro

Autor: Adelina Mihai

16.02.2011, 23:20 38

Tarifele pe care le percep firmele de consultanţă în comunicareşi public affairs, care fac lobby în Parlament pentru ca marilecompanii să beneficieze de ajutor politic, sunt comparabile cu celeale avocaţilor, o piaţă în care cei mai buni pot câştiga câte 300-400 de euro. "Potenţialul pieţei de public affairs este de 40-50 demilioane de euro, cifră estimată pe baza datelor de la companiilede consultanţă, asociaţii profesionale de business, ONG-uri sauavocaţi, iar 10% din această piaţă o reprezintă veniturile celorcare fac în mod profesionist acest lucru", a spus ieri LauraFlorea, managing partner în cadrul agenţiei Point Public Affairs,specializată în servicii de comunicare, lobby şi public affairs.Opt firme de consultanţă în comunicare şi public affairs - PointPublic Affairs, McGuireWoods, Candole Partners, Links Associates,Şerban & Musneci Associates, BDR Associates, Moderator şiGreyling - s-au reunit încă din luna iulie a anului trecut subumbrela Asociaţiei Registrul Român de Lobby, o organizaţie care areca scop o autoreglementare în domeniu, având în vedere că cele 5-6iniţiative legislative depuse în Parlament pentru legea lobby-uluiîn ultimii ani nu au avut finalitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO