Eveniment

Ce trebuie să facă o companie care vrea să îşi lase angajaţii să lucreze de acasă? În contractul de muncă sau în actul adiţional trebuie să figureze şi modul concret în care angajatorii pot monitoriza activitatea salariaţilor care lucrează de acasă

Tot mai multe companii permit angajaţilor să lucreze, măcar ocazional, de acasă, aceasta fiind o metodă de motivare a oamenilor care vine, totodată, cu reduceri de costuri pentru companie. Ce spune însă legislaţia românească despre această practică?

„Telemunca înseamnă desfăşurarea atribuţiilor de serviciu în alt loc decât sediul angajatorului, cel puţin o dată pe lună. Legea telemuncii existentă în România prevede că acest mod de lucru necesită acordul ambelor părţi, aspect care trebuie prevăzut în contractul de muncă sau într-un act adiţional”, a spus Medeea Popescu, tax manager în cadrul KPMG în România, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Esenţial în business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

Ea precizează că nerespectarea legii privind telemunca se sancţionează cu amenzi cuprinse între 2.000 şi 10.000 de lei.

În contractul de muncă sau în actul adiţional trebuie să figureze şi modul concret în care angajatorii pot monitoriza activitatea salariaţilor care lucrează de acasă. În practică, monitorizarea poate fi sub forma de e-mailuri sau video-conferinţe, de exemplu. 

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.