Eveniment

Esteve, Renault: Platformele de clasa mica vor fi imbunatatite tehnic in centrul de la Bucuresti

Esteve, Renault: Platformele de clasa mica vor fi imbunatatite tehnic in centrul de la Bucuresti

Christian Esteve, directorul Renault pentru Europa de Est, Africa de Nord si Rusia

29.08.2008, 19:25 25

In cadrul centrului Renault Technologie Roumanie (RTR), care va fi completat anul viitor de centrul de incercari de la Titu, judetul Dambovita, se vor dezvolta elemente tehnice care sa imbunatateasca modelele Symbol si Logan ale Renault.
"Cu toate ca noul Renault Symbol (prezentat miercuri in cadrul Salonului Auto de la Moscova - n.red.) nu a fost dezvoltat in Romania, in cadrul RTR acesta va fi imbunatatit, alaturi de modelul Logan", a spus Christian Esteve, directorul Renault pentru Europa de Est, Africa de Nord si Rusia (Euromed), care a subliniat ca in Romania vor fi dezvoltate si imbunatatite modelele sedan destinate pietelor emergente, in timp ce Clio, modelul de clasa mica al grupului, va fi proiectat in continuare in Franta.
RTR va putea dezvolta intr-un interval de doi-trei ani in proportie de 100% automobile pentru marcile Renault si Dacia, pana atunci inginerii din cadrul centrului lucrand la proiectarea de noi versiuni ale Logan. Spre exemplu, inginerii din Romania au dezvoltat elemente precum sistemul de racire si instalatiile electrice ale noilor modele Logan.
Modelul Dacia Logan Pick-up, prezentat in avanpremiera in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti din toamna anului trecut, a fost proiectat in proportie de 40% in cadrul RTR, in timp ce primele prototipuri au fost asamblate la uzina de la Mioveni.
"In prezent la RTR sunt doar dezvoltate modele, incercarile mecanice fiind realizate in Franta sau Spania. In 2009, odata cu deschiderea centrului de la Titu, acestea vor fi realizate in Romania", a spus Esteve.
In cadrul RTR, inginerii Renault dezvolta o noua versiune a utilitarei Kangoo, model ce a fost lansat oficial si pe piata locala incepand cu luna trecuta. Philippe Prevel, directorul general al RTR, nu a dezvaluit daca viitoarea versiune este una cu tractiune integrala si imagine de SUV, in conditiile in care generatia anterioara a lui Kangoo a avut si o astfel de versiune. Pana la sfarsitul anului viitor, 3.000 de oameni vor lucra in cele trei locatii ale Renault Technologie Roumanie (RTR): Bucuresti, Pitesti si Titu. Centrul de inginerie din Romania va fi astfel al doilea din lume ca dimensiune, dupa cel din Franta, si cel mai mare din pietele emergente.
In prezent, 1.100 de ingineri lucreaza in Bucuresti, numarul acestora urmand sa ajunga la 2.000 pana la sfarsitul lui 2009. Bazele echipei din Capitala au fost puse la inceputul lui 2007, cand lucrau in aceasta locatie aproximativ 50 de angajati. Intre timp, doar in cursul anului trecut au fost facute 600 de recrutari, iar anul acesta alte cateva sute.
Potrivit oficialilor Renault noua versiune a lui Kangoo la care lucreaza inginerii romani va fi prezentata anul viitor, cel tarziu in 2010.
Cu toate ca strategia Renault implica o dezvoltare in tari emergente precum Rusia, Turcia si Romania, oficialii companiei doresc si repozitionarea marcii spre segmentul premium.
"Avand in vedere noile modele Renault, precum SUV-ul Koleos, noul Laguna, disponibil atat cu o echipare sport ,cat si in versiune de coupe premium, marca franceza doreste sa se repozitioneze catre segmentul superior al pietei", spune Esteve, care considera ca ponderea modelelor precum Symbol si Megane Sedan, care detin cumulat 75% din vanzarile de pe piata locala, va continua sa scada in favoarea celor precum Laguna si Koleos.
Renault a fost cea mai bine vanduta marca de import in primele sapte luni, cu 15.881 de unitati, in usoara scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Cel mai bine vandut model Renault a fost Symbol, cu 6.570 de unitati, in scadere cu aproape 18%, urmat de Megane Sedan cu 3.818 masini, in scadere cu 35%. Noul Laguna, lansat la inceputul lunii martie, a inregistrat in primele cinci luni vanzari de 446 de unitati, cu peste 30% mai mult decat generatia precedenta in primele sapte luni ale anului trecut.
La inceputul lunii septembrie gama modelelor Renault va fi completata de Koleos, primul SUV compact al constructorului francez, care va fi asamblat in Coreea de Sud in cadrul uzinei Samsung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO