Eveniment

Dacia largeste gama comerciala si investeste 40 mil. euro in dezvoltare

Dacia largeste gama comerciala si investeste 40 mil. EURO in dezvoltare

Click pentru imaginea marita

02.10.2008, 20:15 25

In cazul noului MCV a fost restilizata partea frontala a caroseriei, iar la interior a fost modificata plansa de bord, in aceeasi maniera precum in cazul facelift-ului realizat pentru Logan sedan in urma cu trei luni.

Data exacta a lansarii, precum si preturile pentru cele doua modele nu au fost comunicate
"Nu am decis saptamana lansarii inca, dar cu siguranta va fi pana la finalul anului. Versiunea diesel a Sandero o vom prezenta la inceputul anului viitor. Asteptarile pentru vanzarile acestuia sunt moderate pentru ca pe piata din Romania exista o tendinta de trecere de la achizitia de motorizari pe benzina la cele diesel, si de aceea nu am fixat o tinta de vanzari", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, cu ocazia prezentarii modelelor la Salonul Auto de la Paris.
Patrick Blain, vicepresedintele Renault responsabil de vanzari si marketing, a declarat ca pentru piata franceza pretul unui Logan MCV va ramane nemodificat, cu exceptia versiunii de echipare de top, unde pretul va fi ridicat cu 150 de euro. In cazul Sandero diesel, acesta va fi comercializat de la un pret de pornire de 9.800 de euro, cu 500 de euro mai mult decat in cazul primei variante de echipare pentru motoarele cu alimentare pe benzina.
"Cred ca doua treimi din vanzarile Dacia in Franta vor fi in acest an realizate de modelul MCV. Pana la finalul lui august au fost comercializate pe piata noastra 20.000 de MCV si 10.000 de Logan sedan. Proportia se va schimba insa in viitor, pentru ca avem deja si Sandero", a declarat Blain.
Modelul Sandero reprezinta mai mult de jumatate din exporturile realizate de Automobile Dacia in primele opt luni. Exporturile au totalizat aproape 99.000 de automobile.
"Nu am fixat tinte de vanzari pentru niciunul dintre modele, pentru ca de anul viitor, odata cu aprecierea capacitatii de productie la 400.000 de unitati, vom avea posibilitatea sa adaptam productia in functie de cerere. In plus, vom putea exporta modelele utilitare si pe alte tari decat Bulgaria si Turcia", a declarat Fourmont. El a adaugat ca modelele Logan MCV si Logan Pick-up, lansat la inceputul acestui an, vor fi exportate in prima jumatate a anului viitor pe inca 20 de piete.
Odata cu aprecierea capacitatii de productie, Automobile Dacia va demara si constructia unui al doilea centru de piese de schimb, in care va investi 40 mil. euro. Primul centru, operat de producator in localitatea Bradu, cu o suprafata de depozitare de 30.000 de metri patrati, a ajuns la capacitate maxima.
"Am discutat cu un partener si vrem sa construim un nou centru, cu o suprafata dubla fata de cel de la Bradu, de 60.000 de metri patrati. Va fi la o distanta de 15-20 de kilometri de Pitesti, pe marginea autostrazii, si investitia va fi de 40 mil. euro", a declarat Fourmont.
Constructia centrului va incepe in urmatoarele saptamani, acesta urmand sa devina operational in ultima parte a anului viitor.
Referitor la rezultatele financiare pentru anul in curs, Fourmont a reconfirmat tinta de 3 mld. euro pentru afacerile grupului Renault pe plan local. "Pentru ca activitatea centrului Renault Industrie Roumanie, care gestioneaza exporturile de colectii CKD, a crescut, ponderea Dacia in afacerile Renault in Romania se va pastra la doua treimi. Vom realiza 70% din cifra de afaceri a Renault pe plan local", a adaugat el.
 
Renault a lansat noul Megane III si conceptul ZE
 
Carlos Ghosn, directorul general al Grupului Renault, a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Paris cea de-a treia generatie a modelului compact Megane, cel mai bine vandut model al constructorului francez. Noul Megane va fi disponibil si in Romania in prima parte a anului viitor. Potrivit unor surse din piata si cea de-a treia generatie a lui Megane va beneficia de o versiune sedan - care pe piata locala reprezinta aproape 25% din vanzarile Renault. Ghosn a declarat ca pana in 2010 vor fi lansate sase versiuni de caroserie pentru Megane, in prezent fiind disponibile doar doua - coupe si hatchback cu cinci usi. In cadrul Salonului de la Paris, constructorul francez a prezentat si conceptul ZE (Zero Emissions - foto), primul automobil electric marca Renault. Versiunea de serie a Renault ZE va fi lansata in 2010 si va avea un pret cuprins intre 25.000 si 30.000 de euro, potrivit unor oficiali ai grupului, in conditiile in care costurile sale de exploatare vor fi la o treime din cele ale unui automobil "obisnuit" pe benzina sau motorina. Bogdan Alecu, Paris

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO