Eveniment

Cursele de yachting câştigă teren: Bancherii şi antreprenorii îşi dispută supremaţia pe Marea Neagră. Galerie FOTO

Cursele de yachting câştigă teren: Bancherii şi...

Autor: Alexandra Cepăreanu

27.08.2018, 18:50 205

„Un pic cam lungă ziua pentru noi. Am avut şase ore pe apă şi fiind final de competiţie ne-am fi dorit un vânt mai puternic, dar a fost bine şi aşa”, a spus Cătălin Corduneanu, managing partner în cadrul Mojo Offshore Yachting Club. În cadrul competiţiei Cupa României echipaul Mojo a ocupat locul 15 la clasa ORC – A&B, unde se încadrează bărci mari.

Organizată sub egida Federaţiei Române de Yachting, regatta Calattis, parte din Cupa României Alpha Bank a pus la încercare în weekendul 25-26 august atât îndemânarea participanţilor, abilitatea de a lucra în echipă, cât şi strategia de a concura pe o vreme destul de liniştită, cu un vânt care a bătut cu 7-10 noduri, adică cu aproape 20 km/h.

Cupa României Alpha Bank este una dintre cele mai de amploare competiţii de yachting offshore din România. Competiţia a fost organizată de Marina Limanu în parteneriat cu Black Sea Sailing Association şi Marina Eforie, sub egida Federaţiei Române de Yachting. La competiţia Cupa României au participat 23 de ambarcaţiuni.

La clasa ORC A&B, unde se încadrează bărci mari, podium a fost cucerit de echipa companiei de comerţ online Incognito şi completat, în ordine, de membrii echipelor Quebramar şi SetSail.

„Fiind ultima cursă din cadrul Cupei României, a avut provocările ultimului kilometru dintr-un maraton: focus, tenacitate, dedicare şi depăşirea unor limite fizice şi emoţionale”, a spus Marian Gheorghita (43 de ani), din cadrul echipei Incognito, câştigător al Cupei României trei sezoane consecutiv 2016, 2017, 2018.

La clasa ORC C, dedicată bărcilor mai mici, şi-au adjudecat premiul membrii echipajului Pelican Racing, Jackpot şi Adria.  

„Observ o mai bună organizare a principalilor organizatori de regate atât onshore cât şi pe mare unde toţi au încercat să organizeze regate cât mai atractive pentru noi participanţi”, a spus Valentin Oeru, membru al echipajului SetSail, care a ocupat locul III la clasa ORC – A&B.

România are aproximativ 100 de ambarcaţiuni, din care circa 70 sunt foarte active, participând regulat la competiţiile de yachting, iar 40 dintre ele participă la doar la câteva competiţii organizate în timpul anului, potrivit datelor ZF.

Valentin Oeru, managing partner al SetSail, o firmă de training pentru conducătorii de ambarcaţiuni a spus că numărul absolvenţilor creşte de la an la an, însă, doar 5-10% dintre absolvenţi participă mai apoi la competiţii.

„Cred că dezvoltarea cluburilor de copii este cheia dezvoltării acestui sport, pentru că ei vor trece de la bărci mici la bărci din ce în ce mai mari, asta dacă gândim într-o perspectivă de 10-20 de ani.”

El a adăugat că în România yachtingul s-a dezvoltat destul de mult în ultimii şase-şapte ani. „Au apărut bărci extrem de competitive, iar echipajele au devenit din ce în ce mai bune. Cred că următorul pas ar fi să ieşim în afara ţării şi să concurăm cu ambarcaţiuni din tări cu tradiţie în domeniu.”

De aceeaşi părere cu Valentin Oeru este şi Mihai Marcu, proprietar al Nautic Life, importator de ambarcaţiuni şi al marinei Life Harbour, echipaj ce a ocupat locul 9 la clasa ORC - A&B.

Mihai Marcu a spus că cel mai bun motor de dezvoltare al yachting-ului sunt copiii.

„Ar trebui ca părinţii să le arate copiilor de când sunt mici ce înseamnă acest sport. Eu navighez de mulţi ani şi l-am învăţat şi pe fiul meu şi aşa dezvolţi pasiunea”, a spus el. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO