Eveniment

CRP interzice implicarea jurnalistilor in vanzarea de publicitate

12.10.2007, 19:04 16

Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa (CRP) va propune Adunarii Generale a CRP modificarea articolului 8 al Codului Deontologic al Ziaristului, astfel incat implicarea jurnalistilor in negocierile privind vanzarea de spatiu publicitar sa fie interzisa. De asemenea, pentru a evita conflictele de interese, se recomanda ca ziaristul sa nu fie membru al vreunui partid politic si sa nu fie angajat ca informator sau ofiter acoperit al unui serviciu secret. CPR va mai propune organizatiilor care au semnat Recomandarea privind auto-reglementarea relatiilor profesionale dintre patronii din mass-media, editori si jurnalisti modificarea articolului 7 astfel: patronii nu pot impune editorilor sau jurnalistilor incalcarea normelor etice ale profesiei; la randul lor, editorii nu pot impune jurnalistilor incalcarea acelorasi norme. De asemenea, modificarile prevad ca patronii nu pot impune editorilor sa sustina campanii de presa impotriva unor adversari politici, de afaceri sau de orice alta natura, prin distorsionarea realitatii, prin ocultarea adevarului, prin introducerea unor argumentatii mincinoase. Patronii nu pot impune editorilor sa raspunda disproportionat, eventual chiar prin mai multe vehicule mass-media ce apartin aceluiasi proprietar, la materiale critice, solid argumentate si de interes public, facute publice prin alte mijloace de informare in masa. Patronii nu se vor folosi de jurnalisti in incercarea de a schimba structurile redactionale sau persoanele desemnate. Aceleasi obligatii le incumba managementului si editorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO