Eveniment

Comisia Europeana sustine CNA in problema publicitatii electorale

24.02.2004, 00:00 19



Enrico Pasquarelli, negociatorul-sef al Comisiei Europene pentru Romania, sustine pozitia Consiliului National al Audiovizualului in chestiunea publicitatii electorale, se arata in raspunsul oficialului european la o scrisoare remisa lui de catre Romania Think Tank (RTT).



Mark Percival, directorul RTT, a trimis o scrisoare lui Pasquarelli in care arata ca CNA citeaza in prezent Directivele UE pentru a-si justifica deciziile. "Noi consideram ca aceste masuri incalca Conventia Europeana a Drepturilor Omului, art. 10 (libertatea de expresie). In consecinta va solicit sa informati CNA ca deciziile lor recente sunt ilegale din punctul de vedere al legii europene si - in consecinta ar trebui revocate", se arata in scrisoarea remisa de RTT lui Pasquarelli.



Acesta din urma a precizat ca limitarile cerute de CNA, care se aplica oricarei forme de publicitate, vizeaza sa protejeze interesul publicului si sa mentina accesul la veniturile publicitare pentru media - altele decat televiziunea. "Aceste limitari nu afecteaza in nici un fel continutul mesajului, in acest caz fiind vorba despre continutul mesajului politic exprimat prin publicitatea televizata. De aceea, limitarile nu au implicatii referitoare la punctele pe care le subliniati in legatura cu Conventia Europeana a Drepturilor Omului si cadrul legislativ al Curtii Europene a Drepturilor Omului", se arata in raspunsul oficialului european.



Comisia parlamentara special constituita pentru elaborarea legilor electorale a stabilit ca in campania pentru alegerile locale, spoturile electorale vor putea fi difuzate in afara spatiului destinat publicitatii comerciale. In mai multe randuri, Ralu Filip le-a atras atentia senatorilor ca o astfel de prevedere contravine Legii audiovizualului si, de asemenea, Conventiei Televiziunea fara Frontiere la care Romania a aderat. Legea audiovizualului stabileste ca posturile private de televiziune pot difuza maxim12 minute de publicitate intr-o ora, iar posturile publice opt minute, iar distinctia intre comercial si electoral nu poate fi operata intrucat in orice situatie este vorba de publicitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO