Eveniment

Cinci banci romanesti au acordat AND un credit de 100 milioane dolari

07.11.2003, 00:00 13



Administratia Nationala a Drumurilor (AND) a contractat un credit sindicalizat de 3.600 miliarde lei (peste 100 milioane de dolari) de la cinci banci romanesti, rambursabil in trei ani si cu o perioada de gratie de doi ani, destinat in principal pentru lucrarile de reabilitare a centurei Capitalei.



Sindicalizarea a fost intermediata de ING Bank Romania, iar bancile care au participat la finantare sunt Banca Comerciala Romana, BRD - Groupe Societe Generale, Alpha Bank, Banc Post si Unicredit Romania. BCR a avut cea mai mare contributie, fiind urmata de BRD.



"Este o noua dovada ca piata bancara este cea mai dezvoltata si cea mai functionala din economia romaneasca. Puteti transmite mesajul ca bancile functioneaza pe principile pietei si la preturi reale", a declarat Misu Negritoiu, directorul general adjunct al ING Bank Romania, cu ocazia semnarii acordului de imprumut.



La randul sau, presedintele BCR Nicolae Danila a aratat ca acest aranjament, care este cel mai mare credit sindicalizat in moneda locala, fara garantii de stat, reprezinta un exemplu ca se poate conlucra local pentru proiecte de anvergura.



Banii urmeaza sa fie atrasi de la bancile participante in functie de necesitatile Administratiei Nationale a Drumurilor.



Sumele vor fi utilizate pentru intretinerile curente din perioada de iarna, lucrari de reabilitare a autostrazii Bucuresti - Pitesti si pentru modernizarea unor tronsoane din soseaua de centura a Bucurestiului.



Potrivit directorului general al AND, Mihai Basulescu, finantarea nu va acoperii toate cheltuielile necesare pentru intreaga centura a Capitalei.



Basulescu a adaugat ca sapte din cei opt kilometri ai autostrazii Bucuresti Pitesti aflati in lucrari de reabilitare vor fi dati in folosinta in urmatoarele zile. Lucrarile au fost intarziate deoarece s-a constatat ca banda de siguranta a soselei este frecvent utilizata, mai ales de camioanele mari, si s-a luat decizia ca acest segment sa fie consolidat cu un sistem rutier similar portiunii de circulatie.



In acelasi timp, directorul Administratiei Nationale a Drumurilor a aminitit ca in 2004 se va constitui un parteneriat public privat pentru administrarea autostrazii, care are nevoie de un nou covor asfaltic pe toata lungimea. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO