Eveniment

Ce strategii de business recomandă liderii Big 4 pentru 2015

Ce strategii de business recomandă liderii Big 4 pentru...

Autor: Claudia Medrega

27.01.2015, 00:07 481

Companiile ar trebui să se concentreze pe creşterea brandului, digitalizare, managementul adecvat al lichi­dităţilor, controlul costurilor şi îmbunătăţirea performanţei având în vedere contextul extern volatil, care s-ar putea reflecta şi pe plan intern, au declarat pentru ZF şefii celor mai mari companii de audit şi consultanţă EY, KPMG, PwC şi Deloitte, care formează aşa-numitul Big 4, polul liderilor din industria serviciilor profesionale.

Cele mai multe afaceri s-au concentrat pe reducerea costurilor în ultimii ani, iar tendinţa ar putea continua, însă a venit timpul ca oamenii de afaceri să se focuseze şi pe generarea de venituri prin dezvoltarea sau introducerea de noi produse sau accesarea unor noi pieţe. Iar accesul la finanţare, abilitatea de a diversifica sursele de finanţare şi optimizarea costului finanţării au devenit într-o mai mare măsură avantaje competitive, astfel că orice strategie de business va trebui să le aibă în vedere.

Totodată, creşterea competitivităţii prin inovaţie şi cercetare trebuie să se regăsească pe agenda de business şi în bugetele de investiţii ale companiilor în 2015, în opinia liderilor Big 4.

Spiritul antreprenorial şi abilitatea de a identifica oportunităţile sunt esenţiale, iar conceptul de antreprenor şi de afacere de familie trebuie să se dezvolte, sectorul de IT fiind „modelul“, apreciază şefii celor patru mari companii de audit şi consultanţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO