Eveniment

Business MAGAZIN. Western Union a ales România pentru a testa aplicaţia de digital banking. Denisa Mateescu, director pentru Europa de Est: România este o piaţă captivantă şi competitivă, pentru că românii au disponibilitatea de a testa şi a adopta produse noi

Autor: Mircea Nica

14.05.2023, 14:42 107

Compania globală specializată în plăţile transfrontaliere Western Union a intrat la mijlocul anului trecut pe piaţa aplicaţiilor de digital banking, principalul concurent digital fiind Revolut, dar în acelaşi timp şi anumite bănci de pe piaţa locală, care şi-au dezvoltat aplicaţiile bancare digitale.

 

După o perioadă plină de turbulenţe, de la pandemie până la era crizelor suprapuse, Western Union, care până la mijlocul anului 2022 se afla doar în zona transferurilor transfrontaliere bazate în principal pe numerar şi pe prezenţa fizică la agenţie, a trecut în zona digitală, unde concurenţa este destul de acerbă. Noua aplicaţie dezvoltată de Western Union completează astfel opţiunile companiei în ceea ce priveşte transferul de bani. Pe de altă parte, principalul competitor al companiei, Revolut, este unul dintre fintech-urile care au fost prezente cu opţiunea unei aplicaţii digitale de transfer transfrontalier, în mai multe valute, iar de curând a făcut şi pasul către zona bancară începând să ofere credite. 

Denisa Mateescu, director al Western Union pentru Europa de Est, consideră că ceea ce diferenţiază compania de alţi concurenţi este modul în care clienţii pot beneficia de experienţa omnicanal. „Ei pot trimite bani, în mai multe valute, familiei şi celor dragi din întreaga lume şi, accesând vasta reţea globală a Western Union, pot primi numerar la sute de mii de locaţii de agenţii din întreaga lume sau direct pe un card, portofel digital sau bancă. cont, adesea în timp real. Cred că acest lucru ne diferenţiază cu adevărat de concurenţă”, explică executivul. Ea a mai adăugat că, atunci când vine vorba de România, faptul că Western Union a selectat ţara ca fiind una dintre primele două pieţe din Europa şi de la nivel global pentru lansarea aplicaţiei de digital banking indică clar valoarea şi poziţia României în Europa. „România este o piaţă cu adevărat captivantă, competitive, cu o multitudine de jucători, pe tot spectrul pieţelor. Ţara se digitalizează din ce în ce mai mult, iar consumatorii români devin şi mai pricepuţi. Ce îi diferenţiază pe consumatorii români este disponibilitatea de a testa şi adopta produse noi. Când vine vorba de România, faptul că am selectat-o ca una dintre primele două pieţe din Europa, şi de la nivel global, pentru lansarea aplicaţiei noastre de digital banking indică clar importanţa României atât pentru noi, cât şi ca şi poziţie în Europa”, a mai adăugat Denisa Mateescu.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO