Eveniment

Business MAGAZIN. Poate să ajungă industria IT&C din România la 10% din PIB?

Autor: Alexandra Cepăreanu, Ramona Cornea

12.11.2023, 17:30 669

Într-o eră digitală în continuă evoluţie, inovaţia a devenit cuvântul de ordine în industria de IT&C. Mai mulţi lideri ai industriei au vorbit în cadrul evenimentului ZF High-Tech Innovation Summit 2023, care a avut loc la finalul lunii septembrie, despre cum poate sectorul tech din România să evolueze, cum poT fi susţinutE inovarea şi inovaţia, dar şi ce ar trebuie să facă România pentru ca industria de tehnologie locală să ajungă să genereze 10% din PIB-ul ţării în 2025. Ce au propus?

 

În ziua de azi, tot ce este legat de inovaţie, de tehnologie, este legat de conectivitate. Dincolo de conectivitate se află infrastructura. Din punctul nostru de vedere, infrastructura reprezintă pilonul care devine un facilitator în acest lanţ trofic sau ecosistem al tehnologiei şi inovaţiei. Iar în zona de inovaţie, acest facilitator este mai mult decât atât, este un pilon fundamental pe care se bazează operatorii şi, implicit, ulterior conectivitatea şi tehnologia care prinde viaţă. Este nevoie de upgrade-uri relevante şi de inovaţie în ceea ce priveşte infrastructura pentru a putea continua drumul spre inovaţie”, consideră Ionel Crăciun, business development manager CEE la Vantage Towers, prezent în cadrul conferinţei ZF High-Tech Innovation Summit 2023. Care sunt polii inovaţiei din România?, ediţia a cincea.

 

5G-ul românesc, departe de media europeană

La capitolul conectivitate, tehnologia 5G, care permite conectarea unui număr uriaş de device-uri şi echipamente IT, inclusiv industriale, este încă la început în România, iar o dezvoltare mai rapidă a acestei infrastructuri poate avea loc doar prin parteneriat între mediul public şi cel privat, este de părere Nicolae Vîlceanu, network director în cadrul Vodafone România. „Coloana vertebrală a inovaţiei şi a societăţii digitale este conectivitatea. Şi 5G este răspunsul potrivit pentru a aduce conectivitatea mai departe. Unde suntem noi, ca ţară? Suntem la începuturi comparativ cu Europa. De ce? Dintr-un milion de motive, dintre care acum o parte dintre ele şi-au găsit răspunsul şi rezolvarea – iar pentru o parte dintre ele în continuare ne preocupă identificarea unui răspuns. Unde o să fim? Cred că tradiţional România s-a dezvoltat foarte rapid în raport cu societăţile din partea de vest a Europei şi acum avem mai multe ingrediente care să ne poziţioneze mai bine. De ce am avea nevoie să ducem povestea asta mai departe? Am avea nevoie de un parteneriat public-privat care să ne ofere un cadru potrivit pentru a ne dezvolta. Am avea nevoie de un partener public care să ne ajute să investim fondurile acolo unde ele fac o diferenţă pentru utilizatorul final şi nu neapărat în lucruri care n-au un efect imediat”, a subliniat el.

Despre investiţii a vorbit la rândul său Ionel Crăciun, spunând că infrastructura de comunicaţii din România se află la un nivel destul de bun în prezent, însă pentru a putea susţine în continuare traficul şi adopţia de dispozitive inteligente/smart aceasta are nevoie de investiţii – care vor fi realizate odată cu extinderea reţelei 5G. „Infrastructura are nevoie de upgrade-uri şi acestea vor apărea odată cu implementarea tehnologiei 5G, lucru care este deja un plan concret, nu mai este o promisiune sau o dorinţă. Presiunea vine însă din dorinţa de a fi eficient, iar statisticile vorbesc de la sine: traficul de date, în special influenţat de partea de video, a ajuns la cote ridicate, iar acest fapt pune presiune pe operatorii mobili să-şi upgradeze reţelele, să-şi crească prezenţa din punctul de vedere al operaţiunilor”, a explicat Ionel Crăciun.

Business MAGAZIN. Poate să ajungă industria IT&C din România la 10% din PIB?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO