Eveniment

Business MAGAZIN. Cine este Ileana Dumitru, director juridic şi afaceri externe pentru Europa de Sud-Est la BAT. Cum este să gestionezi afacerile din mai multe ţări diferite

Autor: Ioana Matei

18.02.2024, 21:00 133

Ileana Dumitru şi-a început activitatea ca avocat, iar cariera profesională în domeniul corporatist a debutat pentru ea cu o etapă de 13 ani în FMCG, mai exact în industria berii, în companii precum AB InBev si Molson Coors. De circa nouă ani lucrează în cadrul BAT, unde în prezent coordonează ca Director din România Departamentul Juridic şi Afaceri Externe al Ariei Europa de Sud–Est. Provocările principale ale acestui rol, care, spune ea,  coincid şi cu cele mai importante realizări, sunt legate de legislaţia domeniilor în care a ales să activeze. Care sunt cele mai recente evoluţii din industrie din perspectiva unui director juridic şi afaceri externe cu experienţă internaţională?

1

Cum gestionaţi departamentul de legal & external affairs pe atât de multe pieţe, într-o industrie intens reglementată şi cu restricţii de comunicare? Industria tutunului este un domeniu intens reglementat şi cu provocări multiple şi diverse la nivelul celor 13 ţări care compun aria Europa de Sud–Est din cadrul BAT, al cărui departament juridic şi de afaceri externe îl conduc din România.

Similar însă altor domenii, industria noastră evoluează semnificativ: dacă acum zece ani aveam un singur produs în portofoliu, azi vorbim de noi categorii de produse cu risc redus*, care au la bază tehnologie, inovaţie, cercetare ştiinţifică şi necesită o adaptare permanentă a modelului de business şi a comunicării cu consumatorii şi, mai ales, un nivel ridicat de responsabilitate în derularea activităţii noastre.

Dezvoltarea unei comunicări coerente, complete şi susţinute este esenţială în acest proces de transformare în care evoluăm alături de angajaţii noştri, de partenerii comerciali, de consumatori şi de comunitatea în care ne derulăm activitatea.

Comunicarea implică foarte multă dinamică, creativitate şi o dezvoltare permanentă a unghiurilor de abordare, iar complexitatea businessului BAT în aria pe care o reprezint şi la nivel global oferă din plin un conţinut relevant. În 2022 am marcat 25 de ani de BAT în România, moment comunicat printr-o campanie menită să reflecte impactul semnificativ de 125 de miliarde de euro al companiei în economia românească. Comunicăm rezultate ştiinţifice obţinute de cercetătorii BAT în dezvoltarea noilor categorii de produse cu risc redus*, dar şi rezultate ale proiectelor de sustenabilitate care evoluează permanent.

Suntem un partener de încredere al autorităţilor în combaterea traficului ilicit de ţigarete, prin parteneriate anuale şi sursă de încredere pentru informarea autorităţilor, a presei şi a publicului cu privire la evoluţia şi la riscurile contrabandei cu produse din tutun.

Totodată, derulăm campanii anuale alături de partenerii comerciali pentru prevenirea accesului minorilor la produse cu tutun şi nicotină. Respectăm cu stricteţe cadrul legal în pieţele unde suntem prezenţi şi, totodată, setul complex de politici interne care ne ghidează în derularea businessului. În spatele acestor campanii este însă nevoie de oameni extrem de creativi şi de implicaţi, de aceea cred foarte tare în susţinerea unui mediu de lucru deschis, care valorizează iniţiativa, colaborarea şi diversitatea ca elemente esenţiale pentru încurajarea unei comunicări constructive şi relevante.

https://www.businessmagazin.ro/analize/comert/6-intrebari-lider-international-ileana-dumitru-director-juridic-22218198

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO